Nowy wiadukt Trasy Łazienkowskiej gotowy. Drogowcy zdążyli przed czasem

Przez wiele miesięcy przejazd Trasą Łazienkowską w Warszawie był istnym koszmarem. Zwężenie drogi do trzech pasów skutkowało ogromnymi korkami. W godzinach szczytu al. Armii Ludowej po prostu stała. Czy po remoncie będzie inaczej? Wiadukt przy Agrykoli jest już gotowy.

Trasa Łazienkowska gotowa. Kiedy pojadą nią samochody?

Dobre wieści dla mieszkańców stolicy - południowy wiadukt Trasy Łazienkowskiej zostanł oddany 31 października o godz. 22.00. Drogowcy uporali się z remontem szybciej niż zakładano, bowiem planowo droga miała zostać otwarta w marcu 2024 roku.

Trasa Łazienkowska po remoncie. Trzy pasy w każdą stronę

Po remoncie na wiadukcie południowym dostępne będą są pasy ruchu w każdym kierunku - dwa dla kierowców indywidualnych i buspas. Z kolei przystanek autobusowy w rejonie ronda Jazdy Polskiej wrócił na swoje dawne miejsce, czyli z poziomu jezdni Trasy Łazienkowskiej na poziom ronda.

Remont Trasy Łazienkowskiej. Jak przebiegały prace?

W lutym 2022 roku zwężono jezdnię i rozpoczęto pracę przebudowy. Drogowcy zaczęli od rozebrania starych wiaduktów, a następnie zabrali się za odbudowanie ich zgodnie z nowymi, wyższymi standardami. Następnym krokiem było położenie nowego asfaltu, rozbudowa drogi o ciągi pieszo-rowerowe czy pochylenia ułatwiające dostęp osobom z ograniczeniami ruchowymi. Na końcu drogę wyposażono w nowe oświetlenie LED.

Reklama

Remont Trasy Łazienkowskiej. Ile kosztowała ta inwestycja?

Trasa Łazienkowska wymagała pilnego remontu i modernizacji. Stary obiekt funkcjonował od 1974 roku, a każdego dnia przejeżdżało przez nią ponad 110 tys. pojazdów. W lutym 2022 roku zwężono jezdnię i rozpoczęto pracę przebudowy. Za wybudowanie nowych wiaduktów o długości 400 metrów odpowiedzialna była firma Skanska. Inwestycja pochłonęła niecałe 90 mln złotych.

Trasa Łazienkowska. Wracają stare autobusy

Otwarcie obu wiaduktów na Trasie Łazienkowskiej oznacza powrót starych autobusów. Ponownie funkcjonuje przystanek Rozbrat 01 przy południowej jezdni trasy na wysokości ulicy Rozbrat (od 1 listopada od początku kursowania linii dziennych, a dla nocnych od nocy 31 października), na którym zatrzymują się autobusy linii 138, 143, 151, 182, 187, 188, 411, 502, 514, 520, 523, 525 i N25. Autobusy linii przyspieszonych 411, 502, 514, 520, 523 i 525 nie będą się już zatrzymywały "na żądanie" na przystanku Torwar 01 (na wiadukcie trasy nad Wisłostradą). 

Jak informuje ratusz, w najbliższych dniach wprowadzone zostaną także zmiany przystankowe przy metrze Politechnika. Ponownie czynny będzie przystanek Metro Politechnika 01 a zlikwidowany zostanie Metro Politechnika 51. To oznacza, że autobusy linii 143, 182, 187, 188 i 523 ponownie zatrzymają się na swoim stałym przystanku przy bocznej jezdni al. Armii Ludowej w kierunku Ronda Jazdy Polskiej. 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: trasa łazienkowska | Warszawa | Rafał Trzaskowski
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy