Na drogi trafią 323 tys. ton soli. Zima już nie zaskoczy drogowców?

GDDKiA szacuje, że tej zimy na drogi trafi 323 tys. ton soli drogowej
GDDKiA szacuje, że tej zimy na drogi trafi 323 tys. ton soli drogowejPIOTR KAMIONKA/REPORTER/PIOTR KAMIONKA/REPORTERAgencja SE/East News

GDDKiA gotowe na zimę. Te liczby robią wrażenie

323 tys. ton soli trafi na polskie drogi

  • 323 tys. ton soli drogowej, 
  • 2,6 tys. ton chlorku wapnia, 
  • 26 tys. ton materiałów uszorstniających (np. piasek).

Standardy odśnieżania dróg w Polsce

  • Standard I - około 5,4 tys. km Oznacza, że jezdnia jest odśnieżona na całej szerokości łącznie z poboczami utwardzonymi i nie może występować na niej warstwa zajeżdżonego śniegu. Po ustaniu opadów śniegu, śnieg luźny może zalegać do 4 godz., zaś błoto pośniegowe może występować do 6 godz. 
  • Standard II - około 11,4 tys. km Oznacza, że jezdnia jest odśnieżona na całej szerokości łącznie z poboczami utwardzonymi. Po ustaniu opadów śniegu, śnieg luźny może zalegać do 4 godz., zaś błoto pośniegowe i warstwa zjeżdżonego śniegu o grubości nieutrudniającej ruchu może występować do 6 godz.
  • Standard III - około 1,6 tys. km Oznacza że jezdnia jest odśnieżona na całej szerokości, a tzw. śliskość zimowa zlikwidowana na skrzyżowaniach z innymi drogami publicznymi utwardzonymi, na skrzyżowaniach z liniami kolejowymi, na odcinkach o pochyleniu >4 proc., na przystankach autobusowych oraz innych miejscach ustalonych przez zarządcę drogi. Śnieg luźny, warstwa zjeżdżonego śniegu o grubości utrudniającej ruch samochodów osobowych oraz zaspy mogą występować do 6 godz. od momentu ustaniu opadów śniegu.
  • Standard V - około 2,9 tys. km Oznacza że jezdnia jest odśnieżona w miejscach zasp (co najmniej jeden pas ruchu z wykonaniem mijanek) i posypana na odcinkach decydujących o możliwości ruchu ustalonych przez zarząd drogi.      
Rowerzysta pędził po przejściu dla pieszych. Przejazd miał opłakany finałŁódzka policjaPolicja
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?