Mały, ale... dawał radę!

Policjanci z Czechowic-Dziedzic zatrzymali do kontroli drogowej fiata seicento, którego kierowca na dachu przewoził bagaż o kubaturze blisko dwa razy większej niż sam pojazd. 51-latek, który zasiadł za kierownicą poczynał sobie dość brawurowo - prowadził samochód pomimo braku obowiązkowego ubezpieczenia komunikacyjnego i badań technicznych pojazdu.

Ten fiat jechał, dopóki nie zatrzymali go policjanci
Ten fiat jechał, dopóki nie zatrzymali go policjanciPolicja

Do zdarzenia doszło w czwartek przed południem. Dzielnicowi z komisariatu policji w Czechowicach-Dziedzicach zwrócili uwagę na kierującego fiatem seicento, który na dachu miał ładunek blisko dwa razy większy od samego samochodu. Postanowili zatrzymać do kontroli pojazd, który przewożąc w ten sposób bagaż, zagrażał innym użytkownikom dróg.

Po skontrolowaniu auta okazało się, że jego stan techniczny nie pozwala na jego bezpieczne użytkowanie, a kierujący nie ma dowodu rejestracyjnego, który został mu zatrzymany kilka tygodni wcześniej przez drogówkę.

Pomocy w przeprowadzeniu kontroli drogowej udzielili dzielnicowym mundurowi z bielskiej drogówki, którzy ustalili, że fiat nie miał też aktualnych badań technicznych, ani aktualnego ubezpieczenia komunikacyjnego.

Po sprawdzeniu bagażu okazało się, że na dachu fiata znajdował się styropian. Auto nie było więc przeciążone, ale wyglądało co najmniej kuriozalnie.

51-letni kierowca został ukarany dwoma mandatami karnymi za popełnione wykroczenia. Policjanci skierowali też wniosek do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, który może nałożyć karę administracyjną za niedopełnienie obowiązku ubezpieczenia pojazdu.

***

Samochód 20-lecia na 20-lecie Interii!

Zapraszamy do udziału w 5. edycji plebiscytu MotoAs. Wyjątkowej, bo związanej z 20-leciem Interii. Z tej okazji przedstawiamy 20 modeli samochodów, które budzą emocje, zachwycają swoim wyglądem oraz osiągami. Imponujący rozwój technologii nierzadko wprawia w zdumienie, a legendarne modele wzbudzają sentyment. Bądź z nami! Oddaj głos i zdecyduj, który model jest prawdziwym MotoAsem!

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas