Kto dokończy jeden z porzuconych odcinków S5?

Oddział GDDKiA w Bydgoszczy w środę otworzył oferty w przetargu na wyłonienie nowego wykonawcy odcinka drogi ekspresowej S5 Bydgoszcz Błonie - Szubin Północ długości 9,7 km. Z pierwszym wykonawcą - firmą Impresa Pizzarotti umowa została rozwiązana.

Budowa drogi S5
Budowa drogi S5Wojciech StróżykReporter

Błonie - Szubin Północ jest jednym z trzech odcinków przyszłej S5 w województwie kujawsko-pomorskim w przypadku których, bydgoski oddział GDDKiA w czerwcu rozwiązał umowy firmą Impresa Pizzarotti i w sierpniu ogłosił przetargi na dokończenie robót.

W przetargu oferty złożyło sześć firm: Polaqua - 556 mln zł, PORR - 465 mln zł, Strabag - 452 mln zł, Konsorcjum firm Trakcja PRKiI (lider) i Masfalt (partner)  - 415 mln zł,  Budimex - 381 mln zł, Konsorcjum firm Kobylarnia (lider) i Mirbud 359 mln zł.

Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienie 300 mln zł.

Oferty na dokończenie pozostałych dwóch odcinków S5 - Nowe Marzy Świecie (23,3 km) i Świecie Południe - Bydgoszcz Północ (22,4 km) mają zostać otwarte 26 listopada.

Impresa Pizzarotti nie powróciła na plac budów po zimowej przerwie, która skończyła się w połowie marca tego roku. Wcześniej spółka przedstawiła GDDKiA swoje roszczenia finansowe w związku z realizacją kontraktów na S5. Swoje roszczenia motywowała wzrostem cen na rynku budowlanym. GDDKiA zdecydowała się rozwiązać umowę z powodu nierealizowania przez wykonawcę zapisów kontraktowych.

Droga ekspresowa S5 w województwie kujawsko-pomorskim będzie miała prawie 130 km. Cała inwestycja została podzielona na siedem odcinków. Na czterech odcinkach prace trwają.(

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas