Koniec budowy drogi S8. Zdążą przed wyborami?

Dobiegają końca przygotowania do udostępnienia kierowcom ostatniego odcinka drogi ekspresowej S8, łączącej Warszawę i Białystok. W najbliższych dniach przekazany do ruchu zostanie główny ciąg na trasie Wyszków - Poręba o długości 13 km.

Droga S8 między Warszawą a Białymstokiem będzie miała 180 km
Droga S8 między Warszawą a Białymstokiem będzie miała 180 kmAdam StaśkiewiczEast News

Drogowcy robią wszystko, by zdążyć przed wyborami - trasa ma zostać udostępniona kierowcom w piątek. Dzięki temu Warszawa i Białystok zostaną połączone drogą ekspresową o długości blisko 180 km.

Przez ostatnie 3 lata oddano do użytkowania przeszło 98 km nowo wybudowanych odcinków drogi ekspresowej pomiędzy Warszawą a Białymstokiem o wartości robót przekraczającej 3 mld zł. Razem z wcześniej wybudowanymi fragmentami S8 daje to prawie 180 km bezpiecznego połączenia drogowego pomiędzy oboma miastami - dwie jezdnie, pasy rozdzielające, pasy awaryjne, ogrodzenie zapobiegające wtargnięciu zwierząt, urządzenia ochrony środowiska.

Dla kierowców oznacza to znaczną poprawę komfortu podróżowania i oszczędność czasu, dla mieszkańców miejscowości, przez które przebiegała DK8 - poprawę bezpieczeństwa i likwidację utrudnień związanych z uciążliwym ruchem tranzytowym.

Ukończenie drogi w piątek zapowiedział premier i minister. Drogowcy nie mają więc wyjściaJacek TurczykPAP

Budowa S8 na odcinku Wyszków - Poręba polegała na rozbudowie drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej. Gruntownie przebudowano istniejącą jezdnię, a po jej wschodniej stronie dobudowano drugą. Wzdłuż trasy głównej zbudowano również drogi serwisowe.

W ramach zadania wybudowano:

- trzy węzły drogowe: Trzcianka, Knurowiec i Poręba,

- osiem obiektów inżynierskich przewidzianych dla ruchu pojazdów,

- górne przejście dla zwierząt,

- 19 przepustów stanowiących przejścia dla zwierząt małych,

- 50 km barier energochłonnych,

- ok. 34 km ogrodzenia wzdłuż trasy,

- 832 m ekranów przeciwhałasowych,

- ok. 1,1 mln m3 nasypów.

Odcinek ten, podobnie jak sąsiedni fragment od węzła Poręba do obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej, ma nawierzchnię z betonu cementowego (w sumie 29 km trasy o nawierzchni betonowej). Na pozostałej części S8 pomiędzy Warszawą a Białymstokiem kierowcy pojadą po nawierzchni bitumicznej.

Budowa S8 na odcinku Wyszków - Poręba uzyskała dofinansowanie ze środków unijnych (POIŚ 2014-2020) jako część projektu obejmującego wszystkie mazowieckie odcinki tej trasy od Wyszkowa do granicy województwa (38,5 km). Wsparcie unijne to 662,8 mln zł.

Odcinek S8 Wyszków - Poręba to fragment międzynarodowej drogi E67 i trasy Via Baltica łączącej Polskę z państwami bałtyckimi. W ubiegłym tygodniu została podpisana umowa na realizację ostatniego odcinka trasy Via Baltica. Odcinek S61 Łomża Zachód - Kolno, stanowiący fragment obwodnicy Łomży, zostanie udostępniony kierowcom pod koniec 2021 r.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas