Kolejne przetargi na drogę S3. 33 km w 30 miesięcy

Rozpoczęła się procedura przetargowa ws. budowy dwóch, z zaplanowanych pięciu, odcinków drogi ekspresowej S3 na Dolnym Śląsku. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad liczy, że już na początku 2014 r. rozpoczną się prace, które maksymalnie mogą potrwać 2,5 roku.

Rozpoczęła się procedura przetargowa ws. budowy dwóch, z zaplanowanych pięciu, odcinków drogi ekspresowej S3 na Dolnym Śląsku. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad liczy, że już na początku 2014 r. rozpoczną się prace, które maksymalnie mogą potrwać 2,5 roku.

"Procedury zgodnie z prawem potrwają kilka miesięcy i liczymy, że już wiosną podpiszemy umowy z wykonawcami, którzy będą mieli 30-33 miesiące na zrealizowanie tych pierwszych dwóch zadań" - powiedział w piątek PAP przedstawiciel wrocławskiego oddziału GDDKiA Michał Radoszko.

Budowa dolnośląskiego fragmentu drogi ekspresowej S3 Nowa Sól-Legnica została podzielona na 5 zadań, ale w pierwszym etapie wyłonieni zostaną wykonawcy odcinków: od węzła Nowa Sól Południe do węzła Gaworzyce (bez węzła) o długości ok. 16,4 km oraz od węzła Gaworzyce do węzła Kaźmierzów (bez węzła) o długości ok. 16,9 km.

Reklama

Postępowanie przetargowe będzie dwuetapowe. Pierwszy etap to składanie wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Termin składania ofert w pierwszym etapie to 1 października. Zakwalifikowani do drugiego etapu wykonawcy zostaną zaproszeni do złożenia ofert cenowych.

Ja podkreślił Radoszko, zamawiający przyjął trzy kryteria oceny ofert. Oprócz ceny, pod uwagę brany jest termin wykonania. Oznacza to, że wykonawca na etapie składania ofert będzie mógł zaproponować wykonanie zamówienia w terminie krótszym niż maksymalny, jednak nie krótszym niż 30 miesięcy. Do czasu realizacji nie wlicza się okresów zimowych. Trzecim kryterium oceny ofert jest okres gwarancji.

Budowa będzie współfinansowana z funduszy unijnych.

Trasa S3 łączy wybrzeże Polski z paneuropejskimi korytarzami˙transportowymi. Prowadzi od zespołu portów morskich Świnoujście-Szczecin, wzdłuż zachodniej granicy kraju, przez ośrodki miejskie Gorzowa Wlkp. i Zielonej Góry, Zagłębie Miedziowe (Głogów, Lubin, Polkowice, Legnica) do południowej granicy z Czechami.

Obok trwającej już budowy drogi ekspresowej S5 Wrocław-Poznań, budowa S3 będzie najważniejszą inwestycją transportową na Dolnym Śląsku.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: droga S3
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy