Kiedy zniknie ostatnia "dziura" w autostradzie A4?

Ponad 719 mln zł kosztować będzie dokończenie budowy podkarpackiego odcinka autostrady A4 Rzeszów - Jarosław. We wtorek podpisana została umowa w tej sprawie między konsorcjum firm Budimex i Strabag a Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad w Rzeszowie.

Za zakończenie budowy autostrady A4 będziemy musieli poczekać do 2016 roku
Za zakończenie budowy autostrady A4 będziemy musieli poczekać do 2016 rokuŁukasz SolskiEast News

Jak poinformował Bartosz Wysocki z rzeszowskiego oddziału GDDKiA, teraz wykonawca na ukończenie inwestycji będzie miał 14 miesięcy. Zaznaczył, że z tego czasu wyłączono okresy zimowe, czyli dwa razy po trzy miesiące, od 15 grudnia do 15 marca.

"Wykonawca natomiast w ciągu 12 miesięcy będzie musiał ukończyć jedną nitkę autostrady" - dodał Wysocki.

W przetargu na dokończenie autostrady A4 na odcinku Rzeszów-Jarosław wpłynęły w sumie dwie oferty. Oprócz Budimeksu i Strabaga ofertę, w wysokości ponad 876 mln zł, złożyło również konsorcjum firm z Salini Polska jako liderem. GDDKiA planowała przeznaczyć na tę inwestycję ponad 835 mln zł.

Odcinek A4 Rzeszów-Jarosław miał być gotowy przed Euro 2012, ale w połowie stycznia br. GDDKiA zerwała umowę ze spółką Polimex-Mostostal na jego wykonanie. Powodem były znaczne opóźnienia w budowie. Inwestycja jest zrealizowana w ok. 70 proc. Ponad 41-kilometrowy fragment autostrady A4 między Rzeszowem a Jarosławiem firma ta budowała od 2010 r. Kontrakt na budowę opiewał na 2,1 mld zł. Inwestycja współfinansowana jest z pieniędzy unijnych.

Podkarpacki fragment autostrady A4 jest częścią biegnącej z Europy Zachodniej na Ukrainę trasy, leżącej w Trzecim Transeuropejskim Korytarzu Transportowym; przecina on Polskę od zachodniej granicy z Niemcami w Jędrzychowicach k. Zgorzelca przez m.in. Wrocław, Opole, Katowice, Kraków, Tarnów, Rzeszów do przejścia granicznego z Ukrainą w Korczowej. Łączna długość autostrady A4 w Polsce wyniesie ok. 670 km.Poza odcinkiem Rzeszów-Jarosław, w budowie jest jest jeszcze odcinek Tarnów - Dębica. Tutaj prace są znacznie bardziej zaawansowane, droga ma być otwarta dla samochodów do końca października, chociaż formalnie inwestycja zakończy się dopiero wiosną przyszłego roku.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas