Jest umowa na kolejne 10 km drogi S19

Ponad 333,5 mln zł będzie kosztować podkarpacki odcinek drogi ekspresowej S19 od węzła Podgórze (z węzłem) do węzła Kamień (bez węzła). Trasa, która będzie częścią szlaku Via Carpatia, powstanie w ciągu 34 miesięcy, czyli w niecałe 3 lata. Kierowcy nowym odcinkiem powinni pojechać w wakacje 2021 roku.

W czwartek w miejscowości Kamień (Podkarpackie) została podpisana umowa na realizację odcinka z firmą Budimex.

Odcinek drogi ekspresowej S19 od węzła Podgórze (z węzłem) do węzła Kamień (bez węzła), na który w czwartek podpisana została umowa ma długość ok. 10,5 km.

Zadaniem wykonawcy, firmy Budimex, będzie m.in. zaprojektowanie tego odcinka, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, wybudowanie drogi wraz z obiektami inżynierskimi (w tym pięciu mostów i ośmiu wiaduktów) oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.

Reklama

Okresy zimowe (tj. od 15 grudnia do 15 marca) będą wliczane tylko do czasu objętego projektowaniem. Do czasu realizacji robót przerwy zimowe nie będą wliczane. Firma ma na wykonanie inwestycji 34 miesiące.

Odcinek S19 Podgórze-Kamień, jest częścią dużego przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S19 Nisko Południe-Sokołów Małopolski Północ. Ten 30-kilometrowy odcinek został podzielony na trzy zadania realizacyjne. Na pozostałe dwa odcinki została już wybrana najkorzystniejsza oferta, ale podmioty, które brały udział w przetargach złożyły odwołania od tej decyzji.

Obecnie na Podkarpaciu kierowcy mogą korzystać już z ponad 30 km drogi ekspresowej S19. Na ponad 85 km tej trasy, na południe od Rzeszowa w kierunku granicy ze Słowacją, jest opracowywana Koncepcja Programowa. Niemal 35 km jest realizowanych w trybie projektuj-buduj, a ponad 19 km jest obecnie w przetargu.

Idea utworzenia szlaku Via Carpatia została zapoczątkowana w 2006 r. w Łańcucie przez ministrów Litwy, Polski, Słowacji i Węgier pod patronatem ówczesnego prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego.

Via Carpatia to planowany szlak międzynarodowy, który ma przebiegać z Kłajpedy i Kowna na Litwie przez Białystok, Lublin, Rzeszów i słowackie Koszyce do Debreczyna na Węgrzech, a dalej do Rumunii, Bułgarii i Grecji. Ma docierać m.in. do rumuńskiego portu w Konstancy nad Morzem Czarnym oraz greckich Salonik nad Morzem Egejskim.

Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.), wskazuje budowę szlaku jako główny priorytet inwestycyjny.

Całkowita długość tego szlaku w Polsce wyniesie ok. 760 km.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy