Ile dróg powstało przed Euro? 40 proc. z zaplanowanych

Zakończono kluczowe prace na odcinku C autostrady A2. Droga na Euro ma być przejezdna na całej długości. Według Adriana Furgalskiego eksperta z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR to sukces, a właściwie jak mówi - "cud", ale są jednak pewne niedociągnięcia.

Zakończono kluczowe prace na odcinku C autostrady A2. Droga na Euro ma być przejezdna na całej długości. Według Adriana Furgalskiego eksperta z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR to sukces, a właściwie jak mówi - "cud", ale są jednak pewne niedociągnięcia.

Brak jest między innymi warstwy asfaltu na części odcinka A w okolicach Łodzi. Jak dodaje Furgalski, przeciąganie się budowy autostrady A2 wynikało przede wszystkim z problemów z inwestorami. Odcinek"C" najpierw porzucili Chińczycy z Covec, potem bankrutująca firma DSS.

Dlatego dopiero przed samymi mistrzostwami Euro 2012 prace niezwykle przyśpieszyły, co według Furgalskiego może, ale nie musi oznaczać ubytków w jakości A2.

Adrian Furgalski zauważa, że Polsce udało się zrealizować zaledwie 40 procent inwestycji drogowych, które były planowane 5 lat temu, kiedy przyznano nam organizacje mistrzostw. Najważniejsze, które udało się zrealizować to autostrada A1 na Śląsku oraz obwodnice Wrocławia i Gdańska.

Reklama

Poza A2, która otwarta dla ruchu zostanie w ostatniej chwili, plany obejmowały również budowę A1z Gdańska aż na Śląsk oraz A4 od Krakowa do granicy z Ukrainą. Tych inwestycji nie udało się zrealizować.

IAR/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Adrian Furgalski
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy