GDDKiA planuje w opolskim inwestycje drogowe za ponad pół miliarda złotych
Oprac.: Maciej Flis-Flisiński
Opolskie GDDKiA planuje kolejne drogowe inwestycje. Ich koszt wyniesie ponad 537 mln złotych.
Według przedstawionych przed Rafała Pydycha podczas konferencji planów na 2022 rok, opolski oddział GDDKiA planuje na wydatki inwestycyjne w 2020 roku 537,5 mln złotych i blisko 100 mln na bieżące utrzymanie.
- Chcemy w 2022 roku m.in. zakończyć pracę przy drodze krajowej nr 39 na odcinku Smarchowice Wielkie-Namysłów, DK40 w Wierzbięcicach, remont autostrady na odcinku od Góry św. Anny do granicy z województwem śląskim i obwodnic Kędzierzyna-Koźla w ciągu DK40. Finalizujemy także koniec obwodnicy Praszki w DK45 z granicą województwa łódzkiego i odcinek DK45 z Rogowa Opolskiego do węzła Opole-Południe. (...) W sumie na inwestycje, których zakończenie planujemy tym roku, obejmujące łącznie 29,4 km o wartości 376,4 mln złotych - powiedział dyrektor oddziału GDDKiA Rafał Pydych.
W tym roku planowane jest rozpoczęcie prac na odcinku DK40 w Głuchołazach, DK46 Nysa-Pakosławice, DK45 Krapkowice-Rogów Opolski, DK45 Jełowa-Bierdzany. Łącznie będą to inwestycje obejmujące 24,4 km dróg za 243,8 mln złotych. W planach opolskiego oddziału GDDKiA znalazło się także ogłoszenie przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S11 Kępno-A1 na odcinku Kępno - granica województwa opolskiego (z wyłączeniem obwodnicy Olesna), podpisanie umowy na studium techniczno-środowiskowe dla obwodnicy Lędzin, a także uzyskanie zezwolenie na realizację inwestycji drogowej na rozbudowę odcinków drogi krajowej na odcinku Jełowa-Bierdzany i Zawada Jełowa. ***