Droga S7 będzie o 40 kilometrów dłuższa

GDDKiA ogłosiła w czwartek przetarg na budowę prawie 40 km drogi ekspresowej S7 na odcinku Koszwały - Kazimierzowo, czyli od końca południowej obwodnicy Gdańska do obwodnicy Elbląga. Trasa S7 zastąpi obecną drogę krajowa nr 7 na tym odcinku.

GDDKiA ogłosiła w czwartek przetarg na budowę prawie 40 km drogi ekspresowej S7 na odcinku Koszwały - Kazimierzowo, czyli od końca południowej obwodnicy Gdańska do obwodnicy Elbląga. Trasa S7 zastąpi obecną drogę krajowa nr 7 na tym odcinku.

Jak podał w komunikacie Piotr Michalski z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), planowana inwestycja ma poprawić komfort jazdy i bezpieczeństwo ruchu oraz skrócić czas podróży na obecnej drodze krajowej nr 7. Trasa ma mieć po dwie jezdnie w każdym kierunku (w drugim etapie, docelowym, ma być poszerzona do 3 pasów) i dwupoziomowe węzły, a jednopoziomowe skrzyżowania i zjazdy mają być wyeliminowane.

Michalski poinformował, że przetarg jest dwuetapowy. GDDKiA czeka do 2 października br. na wnioski wykonawców chętnych do budowy o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Po pozytywnej weryfikacji potencjału firm, Dyrekcja zaprosi wybranych wykonawców do złożenia ofert na budowę drogi.

Reklama

Zakłada się, że budowa mogłaby rozpocząć się na początku 2015 r. i potrwać około trzy lata. W przetargu o wyborze wykonawcy w 90 proc. decydować ma cena, a po 5 proc. - czas realizacji oraz gwarancja na wybrane elementy infrastruktury. Michalski powiedział, że na obecnym etapie postępowania nie podaje się kwoty, jaka może być przeznaczona na budowę.

Michalski wyjaśnił w rozmowie z PAP, że trasa ekspresowa S7 ma przebiegać w śladzie lub w pobliżu istniejącej drogi krajowej nr 7. Istniejące odcinki obecnej "siódemki", niewykorzystane bezpośrednio na potrzeby budowy drogi ekspresowej, zostaną dostosowane do potrzeb ruchu lokalnego.

Trasa na odcinku od końca Południowej Obwodnicy Gdańska do Kazimierzowa przy obwodnicy Elbląga ma długość prawie 40 km. Ze względu na rozmiary inwestycja została podzielona na dwa odrębne zadania: od Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego i od Nowego Dworu Gdańskiego do Kazimierzowa.

W ramach inwestycji przewidziano budowę nowego układu ogólnodostępnych dróg lokalnych i dojazdowych, zapewniających obsługę przyległego terenu. Bezpośredni dostęp do nieruchomości leżących przy drodze ekspresowej zostanie zapewniony z dróg serwisowych i lokalnych.

Ponieważ trasa przebiega przez Żuławy, obiekty inżynierskie takie jak wiadukty i mosty zostały zaprojektowane na fundamentach posadowionych na palach.

Na ponad 20-km odcinku na trasie Koszwały - Nowy Dwór Gdański powstaną m.in. dwa nowe węzły drogowe "Cedry Małe" i "Dworek", drogi o znaczeniu lokalnym i wojewódzkim o łącznej długości prawie 25 km, ponad 18 km dróg dojazdowych, 18 obiektów mostowych, w tym dwa nowe mosty przez Wisłę w Kiezmarku. Obecny  most w Kiezmarku będzie służył do obsługi ruchu lokalnego.

Na ponad 19-km odcinku S7 na trasie Nowy Dwór Gdański - Kazimierzowo zostaną wybudowane m.in. dwa węzły drogowe "Żuławy Wschód" i "Elbląg Zachód", ponad 12 km dróg o znaczeniu lokalnym i krajowym, drogi dojazdowe służące (17,5 km) oraz 14 obiektów mostowych.

Projektowany odcinek drogi krajowej S7 od Gdańska do Elbląga leży w europejskim korytarzu transportowym IA Ryga - Kaliningrad - Elbląg - Gdańsk (Via Hanseatica) oraz w korytarzu z Gdańska przez Warszawę do Odessy (Via Intermare).

PAP
Dowiedz się więcej na temat: drogi ekspresowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy