Będą utrudnienia w całej Polsce. Drogowcy wracają do pracy

15 marca zakończyła się przerwa zimowa, zgodnie z którą wykonawcy nie byli zobowiązani do prowadzenia prac budowlanych. Oznacza to, że na nowo ruszyły inwestycje drogowe na terenie całego kraju. Obecnie w realizacji znajduje się 106 zadań o łącznej długości ponad 1320 km. Większość z nich stanowią drogi ekspresowe.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o wznowieniu prac budowlanych po obowiązującej przerwie zimowej. W trakcie przestoju wykonawcy nadganiali ewentualne zaległości lub dokonywali prac mogących przyspieszyć realizację inwestycji w okresie wiosennym. Jeszcze w tym roku drogowcy planują udostępnić do ruchu ponad 175 km nowych dróg, w tym blisko 25 km autostrad, ok. 117 km dróg ekspresowych i ponad 33 km pozostałych dróg. Przypomnijmy zatem najważniejsze inwestycje.

W roku 2024 kierowcy powinni móc skorzystać z poniższych dróg:

24,6 km autostrad:

Reklama
  • Kałuszyn - Groszki, ok. 12,1 km
  • Siedlce Zachód (Gręzów) - Siedlce Południe (Swoboda), ok. 12,5 km

117,1 km dróg ekspresowych:

  • S1 Podwarpie - Dąbrowa Górnicza, ok. 7 km
  • S3 Świnoujście - Dargobądz, ok. 17,1 km
  • S3 Dargobądz - Troszyn, ok. 15,9 km
  • S3 Bolków - Kamienna Góra Północ, ok. 16,1 km
  • S6 obw. Koszalina i Sianowa, ok. 3,9 km
  • S7 Miechów - Szczepanowice, ok. 5,3 km
  • S7 Widoma - Mistrzejowice, ok. 13,7 km
  • S16 Borki Wielkie - Mrągowo, ok. 12,9 km
  • S52 Północna Obwodnica Krakowa, ok. 12,3 km
  • S61 Łomża Zachód - Kolno, ok. 12,9 km (ruch jedną nitką mostu na Narwi)

10 km dróg z Programu budowy 100 obwodnic:

  • DK31 obw. Gryfina, ok. 5,5 km
  • DK32 obw. Strykowa, ok. 3,1 km
  • DK72 obw. Grzymiszewa, ok. 1,4 km

23,5 km dróg klasy GP w ciągu dróg krajowych:

  • DK9 obw. Ostrowca Świętokrzyskiego, ok. 2,9 km
  • DK11 rondo Janiska - Kołobrzeg Wschód (S6), 1,5 km
  • DK47 Rdzawka - Nowy Targ, ok. 16,1 km
  • DK75 Brzesko - II etap łącznika brzeskiego, ok. 3 km

W planach jest także połączenie północnej obwodnicy Krakowa tymczasowym zjazdem z S7 na węźle Mistrzejowice, co znacząco ułatwi dojazd do Warszawy. Priorytetem jest również udostepnienie przejazdu nitką mostu na Narwi w ciągu S61 łącząc funkcjonujące już odcinki międzynarodowego szlaku Via Baltica. 

Jednocześnie GDDKiA podkreśla, że na sprawny przebieg procesu inwestycyjnego, a tym samym liczbę oddawanych do ruchu kilometrów nowych dróg, wpływ ma przede wszystkim wydłużenie procesów związanych z uzyskaniem decyzji administracyjnych dla realizowanych obecnie odcinków.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: budowa dróg | GDDKiA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy