Autostrada A1 ma dwie jezdnie na całej długości. Uwaga na pułapkę prędkości

Budowa autostrady A1 zbliża się do końca. Obecnie kierowcy mogą już przejechać dwujezdniową drogą na całej długości autostrady, czyli od Trójmiasta do granicy z Czechami.

W budowie pozostaje ostatni odcinek A1, pod Łodzią
W budowie pozostaje ostatni odcinek A1, pod ŁodziąGDDKiA

Zakończono kolejny etap prac na budowie A1 pomiędzy Piotrkowem Trybunalskim i Kamieńskiem. Oddano do ruchu ostatni, blisko 7-kilometrowy odcinek drugiej jezdni w kierunku Katowic, a kierowcy mają do dyspozycji trzy pasy ruchu.

Autostrada A1 to wciąż plac budowy, uwaga na ograniczenia prędkości

Nie oznacza to jednak możliwości jazdy z autostradową prędkością 140 km/h. W dalszym ciągu bowiem poruszamy się po placu budowy.

Jadący w kierunku południowym, mimo że mają do dyspozycji jezdnię o trzech pasach ruchu, mogą poruszać się z prędkością 100 km/h.

Na jezdni prowadzącej w kierunku Łodzi, po której dotychczas jeździliśmy w obu kierunkach, sytuacja wygląda jeszcze inaczej. Wykonawca dopiero teraz będzie mógł usunąć tzw. separatory i nanieść docelowe oznakowanie poziome. Do chwili zakończenia tych prac będzie tu obowiązywało ograniczenie do 70 km/h. Całkowite udrożnienie tej jezdni może zająć nawet około miesiąc. Dopiero wówczas limit prędkości zostanie podniesiony do 100 km/h.

Drogowcy będą zmieniać organizacją ruchuGDDKiA

Autostrada A1. Kiedy koniec budowy?

Do wykonania pozostaje jeszcze szereg prac związanych między innymi z montażem ekranów dźwiękochłonnych, ustawieniem ogrodzenia, wykończeniem dróg serwisowych i zakończeniem budowy Obwodu Utrzymania Autostrady w Kamieńsku. Zakończenie kontraktu przewidziane jest na wiosnę i dopiero wtedy będzie można poruszać się z maksymalną, dopuszczalną prędkością 140 km/h.

Budowa autostrady A1 jest dofinansowana ze środków UE

Łączny koszt prac budowlanych związanych z przebudową ok. 81 km istniejących odcinków dróg - A1 od Tuszyna do Piotrkowa Trybunalskiego oraz DK1 od Piotrkowa Trybunalskiego do początku obwodnicy Częstochowy - to ponad 2,8 mld zł. Całkowita wartość projektu to ok. 3,5 mld zł, z czego blisko 1,7 mld zł to dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

***

Moto Flesz - odcinek 66. O Toyocie GR Yaris, Fordzie Ranger oraz silniku WanklaINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas