Yamaha zaprezentowała XV950 w wersji Racer
Kolejny model z, inspirowanej kultowymi motocyklami Yamahy, gamy Sport Heritage.
Nowy motocykl bazuje na modelu XV950 i wykorzystuje ten sam silnik - chłodzony potwietrzem V-Twin o pojemności 942 cm3. Rozwija on 52,1 KM mocy (przy 5500 obr./min) i generuje maksymalny moment obrotowy wynoszący 79,5 Nm (przy 3000 obr./min).
Wersja Racer jest wzorowana na cafe racerze przygotowanym przez legendarnego customizera Marcusa Walza. Motocykl otrzymał nową kierownicę clip-on z kutego aluminium o średnicy 22,2 milimetrów, którą umieszczono niżej (o 78 milimetrów) i przesunięto ją do przodu (o 156 milimetrów), w porównaniu do standardowego XV950. Znajdziemy na niej nowe, kompaktowe manetki, dźwignię sprzęgła i przedniego hamulca.
Modyfikacje objęły również podniesione o 75 milimetrów siedzenie, odsunięte do tyłu o 150 milimetrów podnóżki, a także zmienione zawieszenie. Teleskopy o średnicy 41 milimetrów mają teraz zwiększony do 144 milimetrów skok, a z tyłu znalazły się amortyzatory typu piggyback o 116-milimetrowym skoku.
Yamaha XV950 Racer różni się od standardowego modelu również wieloma kosmetycznymi modyfikacjami. Są wśród nich na przykład nowa osłona boczna cylindrów, aluminiowe blachy boczne z numerami modelu czy też seryjna mini-owiewka.
Producent przygotował również wiele oryginalnych akcesoriów, w które można wyposażyć XV950 Racer’a. Motocykl będzie dostępny w sprzedaży od kwietnia, a jego rekomendowana cena to 39 500 zł.