W tym kraju nie znoszą niemieckich aut. Mają rację?

Francja to jeden z krajów, który najmocniej odczuwa załamanie na rynku motoryzacyjnym. Sprzedaż nowych aut spada, dealerzy zmuszeni są zaciskać pasa.

Francja to jeden z krajów, który najmocniej odczuwa załamanie na rynku motoryzacyjnym. Sprzedaż nowych aut spada, dealerzy zmuszeni są zaciskać pasa.

Po pierwszych siedmiu miesiącach roku w kraju nad Sekwaną sprzedano nieco ponad 1 081 000 nowych samochodów osobowych, co w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku oznacza spadek o 9,7 proc. Jak informuje instytut Samar dopiero w lipcu Francuzom udało się osiągnąć wzrost sprzedaży - wynik jest jednak marginalny i w porównaniu do lipca 2012 roku wynosi zaledwie 0,9 proc. W ogromniej mierze jest to zasługa większej liczby dni roboczych w minionym miesiącu bieżącego roku.

Na jakie samochody, mimo kryzysu, mieszkańcy Francji decydują się najczęściej? Wygląda na to, że ogromną rolę w decyzji o wyborze konkretnego auta odgrywa lokalny patriotyzm. W pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się pojazdów aż dziewięć uznać można na francuskie!

Reklama

Pierwsze skrzypce odgrywa na francuskim rynku nowe Renault Clio. Do końca lipca na to auto zdecydowało się łącznie 63 450 nabywców. Po piętach depta mu konkurencyjny Peugeot 208, który do tej pory znalazł już 58 800 klientów. Ostatnie miejsce podium należy do rodzinnego Renault Scenic - auto sprzedało się już w 30 850 egzemplarzach.

Na czwartej pozycji sklasyfikowano kolejny produkt Renault - Megane z wynikiem 28 600 sprzedanych pojazdów. Piąte miejsce przypadło miejskiemu Citroenowi C3, na którego zdecydowało się do tej pory 28 250 klientów. Dopiero na szóstej pozycji znalazło się pierwsze zagraniczne auto, które jednak śmiało uznać można za "Francuza". Z wynikiem 25 200 sprzedanych egzemplarzy na 6. pozycji uplasowała się bowiem Dacia Sandero. Zaraz za nią - odnotowując sprzedaż 25 050 sztuk - znalazł się Peugeot 3008. Koleje - ósme - miejsce również należy do przedstawiciela koncernu PSA - Citroena C4, który sprzedał się do tej pory w 24 200 egzemplarzach.

Dopiero na przedostatnim miejscu zestawienia "top ten" francuskiego rynku znalazł się samochód z Niemiec. Ze sprzedażowym wynikiem 23 375 sztuk pozycja ta przypadła w udziale Volkswagenowi Polo. Pierwszą dziesiątkę zamyka kolejne francuskie auto - Renault Twingo - na które zdecydowało się do tej pory 22 900 na nabywców.

Z zestawienia jasno wynika, że niekwestionowanym liderem francuskiego runku pozostaje Renault. Aż połowa pojazdów z pierwszej dziesiątki to auta wytwarzane przez ten koncern. Nieco gorzej - od lat - radzi sobie koncern PSA. Wymownym jest brak w zestawieniu pojazdów produkowanych we Włoszech, Japonii czy Korei.

Oceń swój samochód. Wystarczy wybrać markę... Kliknij TUTAJ.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy