Tylko z ABS. Ale nie w Polsce!

Od lipca 2004 każdy nowy samochód osobowy produkowany na rynek Zachodniej Europy musi być wyposażony w system ABS zapobiegający blokowaniu się hamulców w trakcie hamowania.

article cover
INTERIA.PL

Takie zobowiązanie dobrowolnie podjęły w 2001 roku koncerny motoryzacyjne zrzeszone w Europejskim Związku Producentów Samochodów (ACEA). 26 lat po tym, jak Bosch wspólnie z koncernem Mercedes-Benz w 1978 roku po raz pierwszy przedstawiły światu ABS, system ten stał się seryjnym wyposażeniem wszystkich pojazdów.

Zobowiązanie producentów przewiduje, że od 1 lipca 2004 wszystkie pojazdy o dopuszczalnym ciężarze całkowitym nieprzekraczającym 2,5 tony, wyprodukowane przez członków ACEA na rynek Unii Europejskiej, muszą być seryjnie wyposażone w system bezpieczeństwa ABS. Ponieważ zobowiązanie podjęto jeszcze w roku 2001, za teren Unii uważa się kraje piętnastki, bez państw, które przystąpiły do Unii w tym roku. Japońskie i koreańskie związki producentów samochodów podpiszą wkrótce podobne zobowiązania.

ABS zwiększa bezpieczeństwo jazdy, zapobiegając blokowaniu się kół podczas pełnego hamowania. Dzięki temu również w sytuacjach krytycznych pojazd pozostaje w pełni sterowny.

Zobacz ostatnie wydanie naszego biuletynu.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas