Tajemnice herbu Porsche
Pół wieku minęło już od chwili, gdy Ferry Porsche narysował na serwetce w pewnej nowojorskiej restauracji pierwszy projekt herbu, który miał zdobić jako znak firmowy samochody sportowe ze Stuttgartu - Zuffenhausen. Badenii-Wirtembergii.
Pierwszy samochód sportowy typu 356 z nowym herbem na kierownicy został wyprodukowany 1952 roku. Przedtem o przynależności do rodziny Porsche świadczył tylko prosty napis z przodu samochodu. Trzy lata później herb pojawił się także na uchwycie pokrywy przedniego bagażnika. Przy późniejszych modelach Porsche zrezygnowano z uchwytu, jednak herb umieszczany jest nadal w tym samym miejscu, jako znak rozpoznawczy samochodów sportowych z Zuffenhausen.
Dzięki swoim wielkim sukcesom w międzynarodowych wyścigach samochodowych na początku lat 50., Porsche stało się wkrótce znane także poza granicami Niemiec jako producent wyjątkowych aut sportowych. Tym samym znany stał się także emblemat firmy. Wraz ze stale rosnącą liczbą entuzjastów Porsche na całym świecie, wzrósł także prywatny popyt na logo tej firmy, które po pewnym czasie można było znaleźć w pokojach i szafach - jako proporczyk, znaczek do wpinania w klapę marynarki, naklejkę, spinkę do mankietów, nadruk na koszulce lub plakat. Niektórzy miłośnicy tej marki nadają nawet swoim kwietnikom w przydomowych ogródkach kształt i kolory tego herbu, a inni noszą zrobione na drutach swetry z odpowiednim wzorem.
Zobacz ostatnie wydanie naszego biuletynu.