Supermerc
Mercedes jest najwyżej cenioną przez Polaków marką samochodową - tak przynajmniej wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Target Group oraz specjalizujący się w tematyce marketingowej magazyn "Brief".
Aż 99 proc. respondentów przyznało się do jej znajomości, 85 proc. żywi do niej sympatię, zdaniem 85 proc. ankietowanych jest to marka wysokiej jakości, 60 proc. uważa, że będzie istniała również za 50 lat. 27 proc. byłoby najbardziej zawiedzionych gdyby to właśnie marka Mercedes zniknęła z rynku.
Kolejne miejsca w kategorii "jakość marki", "sympatia" "ponadczasowość" zajęły: BMW, Audi, VW, Opel i Ford.
Pewne zaskoczenie przynosi analiza rankingu marek, wymienianych spontanicznie (a zatem bez jakichkolwiek podpowiedzi, sugestii i pytań pomocniczych) jako najlepsze w obszarze motoryzacji. Tu zwyciężyło BMW (38 proc. wskazań; uwaga: wyniki nie sumują się do 100 proc.), przed Mercedesem (31 proc.), Audi (28), Oplem (19), Volkswagenem (18) i Fordem (17), ale dalej jest naprawdę ciekawie. Fiat (12 proc.) wyprzedził Ferrari (11) i Volvo (9), a Daewoo wypadło identycznie jak Porsche (po 6 proc.). Na ostatnim miejscu znalazła się Skoda. Dziwi to tym bardziej, że właśnie nowe samochody tej marki są ostatnio w Polsce najchętniej kupowane.
W każdym z dwóch etapów omawianych badań uczestniczyło po 1000 osób. Była to tzw. miejska próba Polaków w wieku od 18 do 55 lat.