Racing Lancer z dieslem
Mitsubishi ogłosiło, że najnowsza rajdówka cross-country będzie napędzana turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym.
Eksperymentalny pojazd pokonał ponad 8000 km w testach i na zawodach, a inżynierowie na podstawie zebranych danych mogli m.in. zaprojektować nowe zawieszenie o zmienionej geometrii, odpowiadające wymogom innego rozkładu masy i charakterystyce przebiegu momentu obrotowego turbodoładowanego diesla.
Pracowali również nad zmienionym przedziałem silnikowym, w którym skupiono się na lepszym chłodzeniu jednostki oraz osprzętu. Poprawki poczyniono również w turbinie, lepiej reagującej przy niskich obrotach i dającej więcej mocy przy dużych prędkościach obrotowych, nie zapominając przy tym o trwałości i niezawodności tego podzespołu.
Racing Lancer wziął już udział w dwóch, tygodniowych sesjach testowych w Hiszpanii i Maroku. Przy bazowych ustawieniach, starano się wyeliminować błędy "okresu dziecięcego" tak, by zespół mógł jak najszybciej rozpocząć prace nad rozwojem konstrukcji, korzystając z doświadczeń zdobytych podczas eksploatacji Pajero Evolution.
Przygotowując się do Dakaru 2009, Mitsubishi wystawi trzy benzynowe wersje Pajero Evolution w portugalskim PAX Rally, drugiej imprezie z cyklu Dakar Series (9.09 - 14.09.2008). Zasiądą w nich Stephane Peterhansel (Francja), Luc Alphand (Francja) i Joan Roma (Hiszpania).
Udział w imprezie pozwoli zespołowi przetestować nowe rozwiązania w zawieszeniu, które następnie zostaną zastosowane w modelu Racing Lancer. Racing Lancer na przełomie sierpnia i września będzie testowany w Maroku, a następnie w końcówce października.
Każdy z testów potrwa około dwóch tygodni, a samochód za każdym razem pokona około 4000 km. Po intensywnym programie przygotowawczym Racing Lancer zadebiutuje w rajdzie Baja Portalegre w Portugalii, szóstej rundzie Pucharu Świata Rajdów Cross-Country FIA (30.10-2.11). Samochodem wystartuje Stephane Peterhansel, najbardziej utytułowany kierowca w historii Dakaru, mający na swoim koncie 9 zwycięstw w tej imprezie, zarówno na dwóch, jak i na czterech kołach.