Polacy stracili, Słowacy zyskali

Pamiętacie styczeń 2003? Wtedy to francuski koncern samochodowy PSA Peugeot Citroen zdecydował, że swoją nową fabrykę wybuduje na Słowacji a nie w Polsce (w Radomsku).

Była to porażka naszego kraju w walce o pozyskanie tej ważnej inwestycji.

Co straciliśmy? Postanowiliśmy to sprawdzić odwiedzając fabrykę w Trnavie.

Budową nowego centrum produkcyjnego na Słowacji zajmowały się głównie (w 90%) miejscowe przedsiębiorstwa. Stosowały one najnowsze technologie przemysłowe. Cała inwestycja oraz uruchomienie produkcji peugeota 207 (czerwiec 2007) pochłonęła 700 milionów euro.

Kiedy w ubiegłym roku do fabryki w Trnavie trafił citroen C3 picasso na przygotowanie jego produkcji wydano kolejne 100 milionów euro. Fabryka w Trnavie jest jedynym producentem tego modelu.

Praca w tej supernowoczesnej fabryce odbywa się na 2 zmiany. Powstaje tam co godzinę 55 samochodów, co daje 854 samochodów dziennie. Już w czerwcu bieżącego roku wyprodukowano półmilionowe auto.

Zapraszamy na film, na którym przedstawiamy końcowy etap produkcji samochodów.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Słowacy | Citroen
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy