Polacy kochają (także) VW
Niedawno pisaliśmy o tym, że Polacy kochają BMW, bo kupują je w dużych ilościach. Okazuje się, ze jeszcze większą miłością darzą volkswageny.
W jedenastu miesiącach tego roku koncern z Wolfsburga sprzedał w Polsce 24.496 samochodów. Jest to o 15,5 procent więcej niż przed rokiem. Tak znaczący wzrost sprzedaży, w trudnym dla branży motoryzacyjnej okresie, pozwolił zwiększyć Volkswagenowi udział w rynku do 8,4 procent (I-XI 2008: 7,27 procent).
Warto pamiętać, że w 2005 roku VW zajmował 9 miejsce w statystykach sprzedaży w naszym kraju, z udziałem w rynku wynoszącym 5,3 procent. Przez kolejne lata systematycznie sprzedawł coraz więcej samochodów. Wszystko wskazuje na to, że również 2009 rok zakończy się dla Volkswagena sukcesem.
To ogólnoświatowa tendencja. W listopadzie tego roku marka Volkswagen Samochody Osobowe odnotowała znaczący wzrost sprzedaży na całym świecie wynoszący 25,8 procent. Klientów znalazło 334.500. W pierwszych jedenastu miesiącach, w stosunku do ubiegłego roku, sprzedaż wzrosła o 9,8 procent do 3,7 (3,4) milionów aut.