Pamiętasz 110 R?

Czterdzieści lat temu, Škoda Auto (wówczas "Automobilové závody, národní podnik") rozpoczęła produkcję popularnego sportowego coupé - Škody 110 R.

Samochód został zaprojektowany w fabryce w Kvasinach, która po fuzji z fabryką Škody w Mladá-Boleslav specjalizowała się w produkcji małych komercyjnych i sportowych samochodów, łącznie z bardzo popularnym modelem, Škodą Felicia.

Reklama

Škoda 110 R Coupé bazowała na modelu Škoda 100/110, którego produkcja ruszyła rok wcześniej, tj. w 1969. W listopadzie 1967 roku, zarząd firmy zaakceptował wygląd nowego coupe i 31 marca 1968 roku powstał jego pierwszy prototyp. Użytkownikom model zaprezentowano podczas targów w Brnie, które odbywały się 5 -14 września 1970 roku.

Škoda 110 R miała nadwozie typu fastback, dwa fotele z przodu i dwa z tyłu, a także typowe dla coupé drzwi z oknami bez obramowania oraz aerodynamiczną, pochyloną szybę przednią. Co więcej, "erka" była silniejsza od Škody 110 sedan o 9 KM (odpowiednio 62 KM vs. 53 KM).

Nadwozie 110 R coupé było bazą dla wielu późniejszych sportowych modeli. W 1974 roku Škoda zbudowała na nim trzy prototypy (180 RS i 200 RS), które później były wykorzystane jako baza dla 130 RS, bardzo udanego sportowego modelu marki. Ostatnia Škoda 110 R coupé zjechała z taśm montażowych w Kvasinach 30.

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje