Nowe bmw X3!
Wprowadzone na rynek z początkiem 2004 roku BMW X3 znalazło do tej pory 600 tysięcy nabywców.
150 tysięcy egzemplarzy sprzedano na rynku amerykańskim. Teraz, w sześć lat od rozpoczęcia sprzedaży, niemiecka firma postanowiła wprowadzić do oferty nowy model X3.
Samochód dość znacznie różni się od poprzednika. Auto otrzymało bardziej "zadziorną" sylwetkę, na którą składają się m.in. inne przetłoczenia karoserii, większy grill, nowe reflektory i tylne lampy wykonane w technologii LED. Nowe X3 jest od poprzedniej generacji o 83 mm dłuższe, 28 mm szersze i 12 mm wyższe. Do 2,81 m zwiększył się też rozstaw osi, dzięki czemu dla pasażerów tylnej kanapy wygospodarowano o 20 mm więcej miejsca na nogi. Mimo większych wymiarów, nowe X3 jest o 25 kg lżejsze niż poprzednia generacja.
Na pierwszy rzut oka, niewiele zmieniło się wnętrze. Przedział pasażerski jest jednak wyraźnie szerszy, co podkreślać mają również nieco przemodelowane linie kokpitu. W tym ostatnim znalazło się miejsce na opcjonalny, 8,8-calowy wyświetlacz, największy z montowanych w tej klasie pojazdów. Bawarscy inżynierowie wygospodarowali też o wiele więcej miejsca na schowki.
Bagażnik ma teraz 550 l pojemności (o 70 l więcej niż poprzedni model), po złożeniu oparć tylnej kanapy, pojemność wzrasta do 1600 l.
Początkowo samochód dostępny będzie tylko w dwóch wersjach silnikowych. Pierwszą jest xDrive 35i z benzynowym, podwójnie doładowanym silnikiem o mocy 306 KM. Jednostka rozwijająca 400 Nm momentu obrotowego sprzęgana będzie z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów.
Pojazd, który zdaniem BMW, zużywać ma średnio 8,8 l./100 km przyspiesza do setki w 5,7 sekundy i potrafi rozpędzić się do 245 km/h. W ofercie dostępna będzie też wersja xDrive20d z czterocylindrowym, 184 konnym dieslem (380 Nm). Auto z tym silnikiem występować ma z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów (automat dostępny będzie jako opcja) i zużywać średnio 5,6 l./100 km.
Oficjalna premiera nowego X3 nastąpi w październiku na salonie samochodowym w Paryżu.