Najbardziej sportowa luksusowa limuzyna
Audi zaprezentuje wkrótce wydłużoną wersję modelu A8 z dwunastocylindrowym silnikiem. To najbardziej sportowa na świecie luksusowa limuzyna. Dwanaście cylindrów, 450 KM (331 kW) i 580 Nm - wzrost o 30 KM i 20 Nm w porównaniu z poprzednikiem - oznacza niezwykłą moc i doskonałe osiągi.
Na sprint od 0 do 100 km/h nowe Audi A8 L 6,0 quattro potrzebuje tylko 5,2 s, a w ciągu zaledwie 17,4 s przyspiesza od 0 do 200 km/h. Dwunastocylindrowy silnik pozwala osiągnąć elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 250 km/h w czasie krótszym niż 30 s.
Sześciostopniowa automatyczna skrzynia biegów tiptronic troszczy się o to, aby przekazywana siła napędowa była ciągle wykorzystywana w optymalnych dawkach. Po ustawieniu dźwigni biegów w pozycji tiptronic kierowca może samodzielnie zmieniać biegi. Natomiast program sportowy gwarantuje wyjątkowo dynamiczny styl jazdy.
Nowe A8 L 6,0 quattro wyróżnia także aluminiowe nadwozie i podwozie z montowanym seryjnie zawieszeniem pneumatycznym, które w każdej sytuacji zapewnia optymalną charakterystykę tłumienia. Adaptacyjne zawieszenie pneumatyczna (z amortyzatorami z bezstopniową regulacją tłumienia) rozwiązuje klasyczny konflikt między dobrą sterownością samochodu i odpowiednim dla tej klasy pojazdów komfortem resorowania.
Kierowca poprzez MMI może wybierać między czterema zdefiniowanymi ustawieniami zawieszenia - od sportowego aż do wyjątkowo komfortowego. Już na pierwszy rzut oka widać, że A8 L 6,0 quattro to wyjątkowe auto. Jego przód jest wyrazem nowego "języka" formy stylistów Audi. Centralny element stanowi charakterystyczna jednoczęściowa osłona chłodnicy, której chromowana rama zewnętrzna otacza polakierowane na szaro ożebrowanie z poziomymi chromowanymi listwami.
Napis W12 sygnalizuje moc drzemiącą pod maską samochodu. Dwunastocylindrowe A8 jako pierwszy samochód na świecie zostało wyposażone w nową technikę oświetlenia - adaptive light ze światłami do jazdy dziennej wykorzystującymi diody LED. Jej pięciogwiazdkowe elementy świetlne odgrywają również rolę stylistyczną i zmieniają wygląd przedniej części samochodu.