Mitsubishi jak świeże bułeczki
Mitsubishi ogłosiło dzisiaj statystyki produkcji oraz sprzedaży za styczeń 2010 roku.
Całkowita wartość produkcji globalnej za styczeń 2010 wyniosła 90280 sztuk, czyli o 69,3% więcej w stosunku do tego samego okresu rok wcześniej. Wartość ta oznacza również wzrost produkcji w trzecim miesiącu z rzędu licząc od listopada 2009 roku. Wolumen sprzedaży w Japonii wyniósł 46714 sztuk, co oznacza wzrost o 84%, i to drugi miesiąc pod rząd w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego.
Produkcja samochodów osobowych w Japonii wyniosła 40410 sztuk, czyli o 91,4% więcej dzięki dobrej sprzedaży ekologicznych modeli colt oraz colt plus a także modelu delica D:5. Sprzedaż pojazdów użytkowych w Japonii osiągnęła wartość 6304 sztuk, co oznacza wzrost o 47,5% rok do roku.
Sprzedaż pojazdów Mitsubishi na rynku japońskim w styczniu osiągnęła całkowitą wartość 11466 sztuk, czyli o 18,7% więcej niż w analogicznym miesiącu roku poprzedniego. Oznacza to również trzeci kolejny miesięczny wzrost mierzony rok do roku. Sprzedaż samochodów osobowych osiągnęła wartość 8938 sztuk, czyli o 23,2% więcej, a sprzedaż pojazdów użytkowych 2528 sztuk, czyli 5% więcej niż w styczniu 2009. Wolumen sprzedaży pojazdów nowo rejestrowanych na poziomie 4652 sztuk oznacza wzrost o 55,7% w porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku. Wzrost był spowodowany głównie odpowiednio 113,5-procentową i 75,4-procentową zwyżką sprzedaży modeli colt i colt plus. Wzrosła również sprzedaż modeli delica D:5 i outlander, odpowiednio o 178,3% i 65,4%. Sprzedaż w segmencie najmniejszych aut wyniosła 6814 sztuk, czyli wzrosła o 2,1%.
Całkowity wolumen produkcji zagranicznej wyniósł 43566 sztuk, czyli o 55,9% więcej niż w styczniu roku ubiegłego. Oznacza to również trzeci kolejny miesięczny wzrost mierzony rok do roku.
Całkowita wartość eksportu z Japonii wyniosła 31464 sztuk, co oznacza 143,2% wzrost w porównaniu ze styczniem 2009 roku, czyli drugi pod rząd zwyżkowy miesiąc mierzony rok do roku. Eksport do Azji wyniósł 3279 sztuk, czyli o 238% więcej rok do roku, dzięki większym dostawom do Chin. Zamówienia z Ameryki Północnej wyniosły 4396 sztuk, co jest równoznaczne z 95,2% wzrostem w porównaniu z tym samym miesiącem roku ubiegłego.
W głównej mierze jest to zasługą bardzo dobrych wyników sprzedaży nowego outlandera zarówno w USA jak i Kanadzie. Eksport do Europy osiągnął wartość 7127 sztuk, czyli wzrósł o 52,5% rok do roku. Przyczyn zwyżki należy upatrywać przede wszystkim we wznowieniu zamówień z Rosji.