Mercedes CLS po (mikro) liftingu

Mercedes CLS doczekał się właśnie subtelnego liftingu. Na jakie nowości liczyć mogą przyszli nabywcy niemieckiego modelu?

Mercedes CLS
Mercedes CLSInformacja prasowa (moto)

Zmiany śmiało uznać można za kosmetyczne, bo  - powiedzmy to sobie szczerze - konstruktorzy i styliści nie mieli zbyt wielkiego pola do poprawek. Auto wciąż wygląda zadziornie i świeżo, więc drastyczna zmiana wizerunku nie wyszłaby mu na dobre.

Podstawowy wariant w odmianie AVANTGARDE w standardowo ma teraz nowy pas przedni z efektownymi wlotami powietrza, dwiema listwami po bokach i przednim spojlerem ze srebrnym wykończeniem. Tylny zderzak otrzymał czarną wstawkę przypominającą dyfuzor oraz chromowaną listwę ozdobną. Dostępne są też dwa nowe wzory 19-calowych obręczy z lekkich stopów.

Opcjonalnie auto można też wyposażyć w elementy nadwozia z linii AMG. Należą do nich: charakterystyczny dla AMG przedni zderzak z wyprofilowaniem na kształt litery A w kolorze czarnym, przedni spojler ze srebrnym wykończeniem, sportowe wloty powietrza z pionowymi poprzeczkami i aerodynamicznie ukształtowane prowadnice powietrza w czarnym, błyszczącym wykończeniu. Specyfikacja obejmuje też osłony progów AMG oraz spojler AMG na pokrywie bagażnika. Nabywcy mają do wyboru dwie nowe wersje kolorystyczne 20-calowych, wieloramiennych obręczy kół AMG z lekkich stopów (szarość tremolitu lub błyszcząca czerń).

Mercedes CLSInformacja prasowa (moto)

Wszystkie egzemplarze z nadwoziem w liniach AVANTGARDE lub AMG otrzymały też nową osłonę chłodnicy z nowym wzorem, a także z czarną, lśniącą listwą z chromowaną wstawką oraz gwiazdą Mercedesa. W palecie odcieni nadwozia pojawił się nowy kolor lakieru (niebieski).

Parę nowości spotkamy też we wnętrzu. Do wyboru są dwie nowe wersje wykończenia, obejmujące konsolę środkową: brązowe drewno orzechowe o otwartych porach oraz szare drewno o wysokim połysku. Nowe kombinacje kolorystyczne wprowadzono też do gamy skórzanych tapicerek.

Mercedes CLSInformacja prasowa (moto)

W ramach aktualizacji CLS otrzymał przeprojektowaną, wielofunkcyjną kierownicę obszytą skórą nappa. Z (opcjonalnym) pakietem wspomagania bezpieczeństwa jazdy kierowcę wspierają m.in.: aktywny asystent odległości DISTRONIC oraz aktywny asystent kierowania. Kierownica wykorzystuje wówczas funkcję wykrywania dotyku - czujniki pojemnościowe z przodu i z tyłu wieńca rejestrują, czy dłonie na nim spoczywają. Efekt: aby systemy wspomagające "wiedziały", że kierowca ma kontrolę nad pojazdem, nie jest teraz wymagany żaden ruch kierownicą. Zwiększa to intuicyjność obsługi podczas jazdy w trybie częściowo zautomatyzowanym.

Mercedes CLS 2021

Mercedes CLS  
Mercedes CLS  
Mercedes CLS  
Mercedes CLS  
Mercedes CLS  
Mercedes CLS  
Mercedes CLS  
Mercedes CLS  
Mercedes CLS  
Mercedes CLS  
Mercedes CLS  
Mercedes CLS  
Mercedes CLS  
Mercedes CLS  
Mercedes CLS  

Jeśli chodzi o jednostki napędowe - jedyną nowością CLS 300 d 4MATIC, który trafił do oferty w marcu. Auto ma pod maską czterocylindrowy silnik wysokoprężny (OM 654 M) wyposażony w rozrusznik zintegrowany z alternatorem (ISG) drugiej generacji i 48-woltową instalację elektryczną. Moc maksymalna wynosi 195 kW (265 KM) plus 15 kW (20 KM) z jednostki elektrycznej. Sprint do 100 km/h zajmuje mu 6,4 s. Prędkość maksymalna to 250 km/h. Zdaniem producenta auto zużywać ma średnio... 5,8 l/100 km.

***

Mercedes GLE 350 de. FilmINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas