Mercedes celuje w młodych

Przedstawiciele Mercedesa nie mają ostatnio zbyt wielu powodów do radości.

article cover
INTERIA.PL

Wprawdzie w minionym roku, przy sprzedaży 586 146 egzemplarzy, spadek wyniósł zaledwie 0,1 procenta, ale najwięksi konkurenci - Audi i BMW odnotowali w tym czasie wyraźne wzrosty. Firma z Ingolstadt sprzedała o 1,6 procenta pojazdów więcej (623 536 egzemplarzy), BMW odnotowała aż 6,5 procentowy wzrost sprzedaży(609 196 pojazdów).

By polepszyć sprzedaż zarząd Daimlera zdecydował znacznie rozszerzyć ofertę produkowanych przez koncern pojazdów. W niedługim czasie rodzina modeli Mercedesa powiększyć ma się o nowe auta klasy kompaktowej. Pojazdy z napędem na przednią oś powstawać mają w oparciu o nową platformę MFA, której wprowadzenie ma wpłynąć na znaczne obniżenie kosztów produkcji.

Pierwszym przedstawicielem nowej linii modelowej będzie niewielki SUV, który stanowić ma odpowiedź inżynierów ze Stuttgartu na BMW X1. Samochód, który najprawdopodobniej oznaczony zostanie jako GLC trafić ma do sprzedaży przed rokiem 2013. Nowa platforma pozwoli również na opracowanie kolejnych generacji klasy A i B. Niemcy chcą również wprowadzić na rynek nowe, niewielkie coupe.

Ofensywa modelowa ma pomóc Mercedesowi skupić wokół marki młodszych użytkowników, którzy na razie wybierają samochody konkurencji.

Zostań fanem naszego profilu na Facebooku. Tam można wygrać wiele motoryzacyjnych gadżetów. Wystarczy kliknąć w "lubię to" w poniższej ramce.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas