Po debiucie jednostki wysokoprężnej w modelu captiva i jego pojawieniu się w należącym do segmentu samochodów średnich modelu epica nadeszła kolej na debiut modelu lacetti diesel, który będzie miał miejsce podczas salonu samochodowego w Bolonii (7-17 grudnia 2006 roku).
Wyposażona w układ wtrysku common rail jednostka o pojemności skokowej 2,0 litrów i mocy 88 kW/120 KM będzie dostępna w trzech wersjach nadwozia modelu lacetti - sedan, hatchbacki i komb.
Prezentacja samochodów z silnikami wysokoprężnymi w Bolonii jest idealna z dwóch powodów - mówi dyrektor Chevrolet Europe, Wayne Brannon. Po pierwsze Włochy to najważniejszy europejski rynek Chevroleta, a po drugie silniki wysokoprężne są tam wyjątkowo popularne.
Wyposażony w mocny silnik diesla (maksymalny moment obrotowy: 280 Nm przy 2 000 obr. na min) lacetti hatchback, sedan, i kombi przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,8 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 186km/h.
Pomimo takich osiągów nowe lacetti diesel jest oszczędne, jeśli chodzi o zużycie paliwa i potrzebuje zaledwie 5,7 litra oleju napędowego (sedan 5,7 litra, kombi 6,0 litrów) na pokonanie 100 km (MVEG).
W połączeniu ze zbiornikiem paliwa o pojemności 60 litrów zapewnia to zasięg około 1000 km.
Od chwili debiutu w 2002 roku do końca października 2006 roku w całej Europie sprzedano ponad 160 000 egzemplarzy lacetti.