HDI i TDCI. Koniec przyjaźni? Jest decyzja

Po dwunastu latach i przeszło dwudziestu milionach wyprodukowanych silników, koncerny Ford i PSA ograniczają swoją współpracę w dziedzinie opracowywania i produkcji wysokoprężnych jednostek napędowych.

Po dwunastu latach i przeszło dwudziestu milionach wyprodukowanych silników, koncerny Ford i PSA ograniczają swoją współpracę w dziedzinie opracowywania i produkcji wysokoprężnych jednostek napędowych.

Przedstawiciele obu motoryzacyjnych gigantów poinformowali właśnie, że w przyszłości każdy z nich niezależnie opracowywać będzie większe silniki Diesla.

Decyzja nie oznacza jednak zakończenia współpracy - dotyczy ona wyłącznie jednostek napędowych o pojemnościach od dwóch litrów wzwyż.

Inżynierowie Forda i PSA wciąż pracować będą wspólnie nad mniejszymi silnikami o zapłonie samoczynnym (1,4 l i 1,6 l), nowe ustalenia nie obejmują również obecnie produkowanej rodziny silnikowej (2,0 HDI i TDCI) oraz nowych, powstałych w oparciu o te jednostki konstrukcji, które spełniać mają wyśrubowaną normę emisji spalin Euro 6 (zacznie ona obowiązywać w 2014 roku).

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: TDCi | HDi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy