GTI w Paryżu

Podczas salonu w Paryżu Volksawgen zaprezentuje produkcyjną już wersję nowego golfa GTI. Pojazd ten uważany jest za samochód łączący w sobie najlepsze cechy sportowych aut kompaktowych. Skrót GTI stał się symbolem całego "gatunku" samochodów i "kompaktowej dynamiki".

W nowym GTI dominuje wyraźny motyw "V" w przedniej części nadwozia. Pokrywa silnika wymodelowana jest w kształcie grota strzały, a jej przedłużenie tworzy w przednim spojlerze obramowanie czarnej, błyszczącej osłony chłodnicy, której forma przypomina herb. Kratownica chłodnicy o strukturze plastra miodu otoczona jest charakterystyczną dla GTI czerwoną listwą ozdobną.

Trzy duże otwory wlotowe powietrza w zderzaku podkreślają moc nowego silnika FSI Turbo. Dolna część samochodu wykończona jest czarnymi elementami charakterystycznymi dla GTI. Tył różni się od wersji normalnej mocniej zaakcentowanym spojlerem dachowym i chromowaną, podwójną rurą wydechową.

Listwy progowe, pedały i podpórka lewej nogi wykonane są z aluminium. Aby zapobiec ślizganiu się umieszczono na nich elementy gumowe.

Pierwszy golf GTI został opracowany w 1976 roku przez grupę inżynierów Volkswagena, jako projekt "after-hours" czyli w zasadzie bez aprobaty firmy. Dopiero po powstaniu pierwszego egzemplarza VW zdecydował się wdrożyć ten model do limitowanej produkcji. Niedawno pojazd ten został uznany samochodem wszech czasów przez ekspertów największego brytyjskiego pisma motoryzacyjnego "Auto Express".

Do jego napędu posłuży 2.0 litrowy silnik FSI z turbodoładowaniem o mocy 200 koni nechanicznych. Od 0 do 100 km/h pojazd ten przyspiesza w 7,2 sekundy i może poruszać się z prędkością 235 km/h. Silnik, spełniający wymogi Euro 4 zadawala się - według producenta - 8 litrami na 100 km.

Reklama

Porozmawiaj na Forum.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Paryż | Pojazd | GTI
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy