Tak wygląda najgroźniejszy Jelcz w historii. Nazywa się HOMAR-K

HOMAR-K z podwoziem Jelcz P882.57 / fot Jelcz/Hanwha Aerospace
HOMAR-K z podwoziem Jelcz P882.57 / fot Jelcz/Hanwha Aerospace.

HOMAR-K czyli Jelcz 8x8 z wyrzutniami K239 Chunmoo

HOMAK-K po testach w Korei. Nie zatrzyma go nawet metrowa woda

Kluczową cechą K239 są dwa kontenery transportowo-startowe, które w zależności od potrzeb mogą przenosić różne typy efektorów. Na razie dla Polski zakupiono kierowane pociski kalibru 239 mm o donośności 80 km (po sześć w każdym kontenerze) oraz rakiety taktyczne o donośności 290 km (jedna w każdym kontenerze) - tłumaczy branżowy serwis Defense24.p
Podpisana w grudniu ubiegłego roku umowa dostawy zakłada dostarczenie 59 sztuk pojazdów do wieloprowadnicowych wyrzutni rakietowych HIMARS i Chunmoo w różnych konfiguracjach, dostosowanych do wymogów programu, w tym podwozi dostosowanych do przewozu rakiet, modułów wyrzutni czy systemów dowodzenia i łączności - informuje Jelcz Sp. z o.o.
HOMAR-K z podwoziem Jelcz P882.57 / fot Jelcz/Hanwha Aerospace
HOMAR-K z podwoziem Jelcz P882.57 / fot Jelcz/Hanwha Aerospace.

Nowe HOMARy-K z Polski. Powstaną w Hucie Stalowa Wola

Niebezpieczne zdarzenie na przejeździePolicja