Marzysz o klasyku? Do tego dostaniesz wszystkie części!

Utrzymanie samochodowego klasyka wiąże się przeważnie z wysokimi kosztami. Dla większości właścicieli pieniądze nie są jednak główną przeszkodą.

Zdecydowanie więcej problemów przysparza dostęp do oryginalnych części zamiennych a dokładniej, jego brak.

O ile takie podzespoły, jak łożyska, piasty czy korbowody - z reguły - znaleźć można bez większych problemów, prawdziwą gehenną jest poszukiwanie tzw. galanterii. Oryginalne elementy wnętrza są z reguły niedostępne, wiele problemów przysparza np. odbudowa deski rozdzielczej, która - narażona na działanie słońca - często pęka.

Na szczęście, coraz więcej firm wychodzi naprzeciw właścicielom klasycznych modeli. Do ścisłej czołówki należą maki niemieckie, które oferują swoim klientom niemal pełny zasób części zamiennych.

Reklama

Przykładowo, w ofercie Porsche Classic, pojawiła się właśnie nowa pozycja. Właściciele klasycznych 911 z lat 1969-1975, u dealera marki ze Stuttgartu mogą zamówić zupełnie nową deskę rozdzielczą.

Chociaż element wykonano z nowoczesnych, odpornych na działanie słońca, materiałów, jego projekt w pełni odpowiada oryginałowi. Dotyczy to zarówno koloru, jak i faktury.

Procedura wymiany kokpitu, który obejmuje również obudowę centralnego głośnika, polega na wyjęciu z auta przedniej szyby. Z tego względu Porsche zaleca dokonanie naprawy korzystając z usług autoryzowanego warsztatu, bądź firmy wyspecjalizowanej w obsłudze klasycznych 911-ek. Cena nowej deski rozdzielczej, wliczając w to podatek VAT, skalkulowana została na 951,99 euro.

Warto przypomnieć, że w lutym w ofercie Porsche Classic pojawił się zaprojektowany specjalnie dla klasycznych aut radioodbiornik z 3,5-calowym, kolorowym wyświetlaczem i wbudowaną nawigacją GPS. Urządzenie, które wycenione zostało na 1184 euro, obsługuje kartę pamięci o pojemności 8 GB i pasuje do wszystkich modeli 911 S z lat 1964-1998.

Firma zapowiada, że w najbliższych latach właściciele klasyków spod znaku Porsche mogą się spodziewać całej gamy nowych produktów i usług dedykowanych do ich pojazdów.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Porsche | oldtimery
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy