Nowe Suzuki GSX-R 1000

W najbliższym czasie w sprzedaży znajdzie się najnowszy model Suzuki GSX-R 1000 - model 2003. Mimo, że poprzedni model (2002) tego motocykla był bardzo udany, producenci już po roku sprzedaży wprowadzają nową wersję. Cena w Polsce została ustalona na poziomie 52 500 PLN brutto. Suzuki posiada czterocylindrowy silnik o pojemności 988 ccm, którego maksymalna moc wynosi 164 KM! Motocykl ten osiąga prędkość 285 km/h, przy wadze całej konstrukcji 168 kg. Na pewno jest to najsilniejszy motocykl w klasie do 1000 ccm. Stosunek jego mocy do masy jest imponujący, zbliża się do 1:1. 168 kg:164 KM (stary model miał 160 KM).


Dość długi zbiornik paliwa, wymusza bardzo sportową pozycję za kierownicą. Kierowcy o wzroście poniżej 170 cm, zmuszeni są do pozycji leżącej. Motocykl posiada bardzo dużą szybę i szerokie owiewki, tak że bez trudu można się za nimi schować. Dzięki dalekiej pozycji kierowcy, od kierownicy, przy hamowaniach nie występuje problem zbytniego odciążania tylnego koła (nie staje na przednim kole), ale występuje dość uciążliwe jego podskakiwanie. Niemniej jednak hamulce są bardzo efektywne. Nowy model ma, zamiast poprzednio montowanych 6-tłoczkowych zacisków i 320-mm tarcz hamulcowych, 4-tłoczkowe zaciski zamocowane radialnie (promieniowo) i 300-mm tarcze. Pozwoliło to uzyskać znaczną sztywność zacisku i przez to można było zastosować tarcze o mniejszej średnicy, a tym samym o mniejszej masie, co z kolei powinno spowodować większą zwinność pojazdu przy pokonywaniu zakrętów.

Reklama

Wracając do pozycji, przy pokonywaniu zakrętów, musimy pamiętać o tym, że koło przednie jest bardzo odciążone i musimy je dociążać przesuwając się mocno do przodu. Doświadczyć tego można zwłaszcza przy sportowej jeździe.

Suzuki GSX-R 1000 jest aktualnie jednym z najlepszych motocykli wyścigowych startujących w klasie Stocksport. Pojazdem tym będą ścigali się w Mistrzostwach Polski oraz Mistrzostwach Świata najlepsi polscy zawodnicy: Paweł Szkopek (aktualny mistrz Polski), Adam Badziak oraz Tomasz Kędzior. Niedługo postaramy się przedstawić dokładniejszy test tego motocykla.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Alex Minsky | motocykl | Suzuki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy