Nowe motocykle Yamahy na rok modelowy 2016

Yamaha zaprezentowała dwa gruntownie odświeżone crossowe motocykle.

Wprowadzone rok temu przez Yamahę modele YZ250F i YZ450F to bardzo ciekawa propozycja wśród motocykli offroadowych. Największym ich wyróżnikiem jest z pewnością odwrócona głowica cylindrów z przednim dolotem powietrza. Motocykle te świetnie sprawdziły się w zawodach Grand Prix oraz AMA i aby utrzymać najwyższy poziom swoich maszyn, Yamaha zdecydowała się na wprowadzenie serii modyfikacji.

Na rok modelowy 2016 YZ450F otrzymał nową piastę sprzęgła oraz zmodyfikowaną dźwignię shift-stoppera w skrzyni biegów, co pozwala na szybszą zmianę przełożeń. Poprawiono również hamulce - przedni ma teraz tarczę o średnicy 270 mm oraz dwutłoczkowy zacisk.

Reklama

Kolejne zmiany miały na celu poprawę właściwości jezdnych. Zdecydowano się na modyfikację nastawów przedniego widelca oraz tylnego zawieszenia. Spostrzegawcze osoby dostrzegą również nieznaczne modyfikacje ramy, dzięki którym konstrukcja motocykla jest teraz bardziej sztywna.

Jeśli chodzi o silnik, to nadal jest to 1-cylindrowa konstrukcja o pojemności 450 ccm z mokrą miską olejową. Zdecydowano się na zastosowanie w niej nowych wałków i zoptymalizowanie rozrządu. Zupełną nowością jest natomiast system kontroli startu (Launch Control), pozwalający na maksymalnie efektywny start, minimalizując poślizg tylnego koła i tendencje do podnoszenia przedniego.

Podobne modyfikacje przeszedł model YZ250F - również otrzymał on większą przednią tarczę hamulcową (270 mm), udoskonalone sprzęgło i mechanizm zmiany biegów oraz poprawione zawieszenie.

Jego silnik o pojemności 250 ccm ma teraz nowy, lżejszy tłok, korbowód o charakterystyce wyczynowej oraz nowe mapowanie. Oba motocykle dostępne są też z Yamaha Power Tuner, czyli procesor pozwalający korygować nastawy silnika w pit-stopie bez konieczności użycia laptopa.

Odświeżone modele Yamahy pojawią się w sprzedaży w styczniu.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama