Najdroższe motocykle na polskim rynku. Za niektóre kupisz luksusowe auto

Na polskim rynku nie brakuje nowych motocykli, które można kupić za 30 - 60 tys. zł. Bardziej ekskluzywne i lepiej wyposażone kosztują w okolicach 100 tys., ale są również takie których wartość przekracza nawet ćwierć miliona złotych. Oto najdroższe motocykle seryjne, które można kupić w Polsce.

Tempo rozwoju motocykli w ostatnich latach jest bardzo wysokie, ale wraz z pojawieniem się nowoczesnych systemów, nowych technologii i materiałów niemal w postępie geometrycznym rośnie też cena. Jak się okazuje na polskim rynku nie brakuje motocykli, za które w salonie trzeba zapłacić nawet ćwierć miliona złotych.

Część z nich to maszyny na których można przemierzać Europę w komfortowych warunkach, a inne to motocykle sportowe, które można użytkować tylko na torze wyścigowym - nie mają wstępu na ulicę.

Harley-Davidson liderem w najdroższych

Najwięcej motocykli ocierających się o barierę 200 i więcej tysięcy złotych znajdziemy w ofercie Harleya-Davidsona, dlatego aby uniknąć prezentowania oferty głównie jednego producenta, wybraliśmy najdroższe motocykle różnych marek. Oprócz Harleya-Davidsona znajdziemy tu również BMW, Indiana, Bimotę, Aprilię, Ducati czy KTM-a. Należy pamiętać, że podane ceny są cenami bazowymi, co w przypadku niektórych marek jest nie bez znaczenia. Na przykład w ofercie BMW akcesoria mogą podnieść cenę nawet o dodatkowe 20%. Zaczynamy od najtańszego na liście.

Reklama

BMW R18 Transcontinental

Imponujący krążownik szos marki BMW to klasyczny cruiser uzupełniony o pakiet akcesoriów stylistycznych i wyposażenie przydatne w turystyce. Napędza go ogromny silnik typu bokser o pojemności 1802 cm3. Masa własna tego potwora to aż 427 kg. Transcontinental to edycja limitowana, a jego cena zaczyna się od 148 400 zł. Jeśli dobierzemy maksymalny pakiet wyposażenia kwota wzrośnie do 179 510 zł.

BMW M1000RR

Przedstawiciel gatunku motocykli sportowych od BMW to właściwie motocykl gotowy do wyścigów. Pod owiewkami kryje technologie rodem z mistrzostw świata - nowoczesne systemy, lekkie materiały, wyczynowe zawieszenia i rozbudowaną aerodynamikę. Rzędowy czterocylindrowy silnik o pojemności 1000 cm3 generuje 212 KM co przy masie 191,8 kg pozwala mu rozpędzić się do niebotycznych 314 km/h. Ceny BMW M1000RR startują od poziomu 154 900 zł, ale z dodatkowymi akcesoriami cena osiąga wartość 183 440 zł.

KTM RC8C

KTM to austriacka marka specjalizująca się w motocyklach turystycznych, crossach i enduro, ale ma też swój dział wyścigowy, który przygotowuje motocykle prototypowe do mistrzostw świata MotoGP. Aby nawiązać do ostatnich sukcesów marki w mistrzostwach świata KTM skonstruował wyścigową maszynę opartą o podzespoły KTMA Duke R - model RC8C. To motocykl bez homologacji drogowej, a do tego limitowany - wersja 2023 jest limitowana do 200 sztuk. Jego cena to nieco ponad 35 tys Euro, czyli 158 000 zł (gdy 1 euro = 4,46 zł)

Indian Pursuit Dark Horse Premium Package

To kolejny przedstawiciel klasy krążowników z dodatkowymi atrybutami turystycznymi - bezpośredni konkurent BMW R18 Transcontinental, a także Harley-ów o których za chwilę. Ma potężny silnik V2 o pojemności 1768 cm3 i jest naszpikowany elektroniką, a także wszelkimi możliwymi udogodnieniami przydatnymi w podróży - włącznie z systemem multimedialnym wyposażonym w audio o mocy 200W. Jego cena startuje od wartości 175 900 zł.

Ducati Panigale V4 R

Panigale V4 R to obecnie najdroższy motocykl w ofercie włoskiej marki Ducati, choć jeszcze do niedawna można było zamówić wersje specjalne, których ceny przekraczały wartość 300 tys. zł. Obecnie to właśnie ten motocykl sportowy bez homologacji drogowej (do użytku tylko na torze wyścigowym) jest najdroższy. Czerwona rakieta napędzana silnikiem V4 o pojemności 998 cm3 i mocy aż 237 KM z najnowszymi zdobyczami techniki kosztuje wyjściowo 209 900 zł. Wystarczy jednak zamówić do niej wyścigowy układ wydechowy Akrapovic wykonany z tytanu, aby cena podskoczyła do ćwierć miliona złotych, a dokładnie 249 900 zł.

Harley-Davidson CVO Street Glide/Road Glide

Customowy warsztat Harleya-Davidsona znany jest z tego że buduje maszyny wyjątkowe pod względem wyglądu i wyposażenia, a także piekielnie kosztowne. Najnowsze wersje CVO Road Glide i Street Glide, o których już pisaliśmy są jednymi z najdroższych motocykli na polskim rynku. Ich cena zaczyna się od pułapu 47 330 euro, czyli 211 tys zł.

Aprilia RSV4 X-Trenta

Wyścigowa maszyna Aprilii, oczywiście bez homologacji drogowej to motocykl, który garściami czerpie z wyścigowych doświadczeń Aprilii. Zastosowano tu technologie rodem z MotoGP, zaadaptowane do modelu RSV4. Motocykl jest przeznaczony wyłącznie do użytku na torze wyścigowym i limitowany do 100 sztuk. Kilka sztuk wciąż jest dostępnych zatem ten motocykl również można kupić. Potężny silnik V4 o pojemności 1100 cm3 produkuje aż 230 KM, co przy masie motocykla wynoszącej 166 kg gwarantuje niezapomniane przeżycia. 

Motocykl kosztuje 50 tys. euro, bez podatku VAT - trzeba doliczyć dodatkowe 22% co daje kwotę 61 tys. euro. To daje kwotę 272 tysięcy złotych. Jednak oprócz samego motocykla, po zakupie właściciel otrzymuje możliwość uczestnictwa w specjalnym szkoleniu wyścigowym z udziałem najlepszych zawodników na świecie, jeżdżących dla zespołu Aprilii w mistrzostwach świata na wybranym przez Aprilię torze wyścigowym.

Harley-Davidson CVO Road Glide Limited

To kolejny przykład naszpikowanego luksusowym wyposażeniem turystycznego krążownika, spod ręki inżynierów CVO i Harleya-Davidsona. To najdroższy motocykl w ofercie amerykańskiego giganta. Napędzany jest silnikiem V2 o pojemności 1,9 l, a bardzo bogate wyposażenie winduje jego masę do 437 kg. Wyróżnia się przepięknym malowaniem i dużą dbałością o detale. Cena? 62 220 euro, czyli 277 400 zł, przy czym warto zaznaczyć, że może być jeszcze droższy dzięki dodatkowym akcesoriom.

Bimota Tesi H2

To najdroższy obecnie seryjnie produkowany motocykl dostępny na polskim rynku. Włoska Bimota zawsze słynęła z tego, że robi wyjątkowe i nietuzinkowe motocykle w oparciu o jednostki napędowe innych producentów i nie inaczej jest tym razem. Zbudowana z karbonu, magnezu i aluminium Bimota o niepowtarzalnym wielowahaczowym zawieszeniu, jest napędzana silnikiem rodem z Kawasaki H2 o mocy 231 KM. To jeden z najszybszych motocykli na rynku. Cena Bimoty Tesi H2 to 64 000 euro, czyli 285 300 zł. Cenę można zwiększyć o dodatkowe 3200 Euro, do 299 500 zł jeśli zechcemy osobiście wybrać kolor Bimoty.

Koszmarnie drogie, czy stosunkowo tanie?

Trudno bezpośrednio porównać samochody i motocykle, a także ich ceny. Dla jednych 250 000 zł za motocykl to horrendalna kwota, a z drugiej strony to pieniądze jakie zapłacimy za przeciętnie wyposażone Audi A4, lub BMW serii 3. Ćwierć miliona złotych to ceny jakie osiągają dziś samochody marki Skoda, czy Volkswagen, a za auta klasy Premium trzeba zapłacić nawet 3-4-krotnie więcej. Czy zatem najnowocześniejszy motocykl w limitowanej edycji naszpikowany luksusowym wyposażeniem, najnowszymi systemami w cenie Skody Octavii wciąż wydaje ci się drogi?

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: motocykle | seria limitowana
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy