Motocykle 125 dla wysokich. Na nich nie będziesz wyglądał jak na motorynce

Kierowcy samochodów, którzy chcieliby przesiąść się na motocykle i uniknąć stania w korkach mają często problem, że motocykle klasy 125 są niewielkich rozmiarów. Obawiają się, że będą czuć się na nich niekomfortowo i wyglądać jakby jechali na motorynce. Na rynku jest jednak mnóstwo nowy i używanych motocykli 125, które wyglądają jak motocykle większej pojemności. Oto nasze propozycje.

To problem który często dotyka kierowców o wzroście powyżej 180-185 cm. Chcieliby jeździć motocyklami klasy 125, ale zniechęcają ich niewielkie rozmiary tych maszyn. W oczach wielu motory 125 wyglądają niepoważnie zatem w obawie o śmieszność rezygnują z przywileju jaki daje im prawo drogowe i nie decydują się na przesiadkę na motocykl. Są jednak motocykle 125, które wyglądają na dużo większe maszyny i nawet wysocy kierowcy będą wyglądać na nich dobrze. Oto kilka propozycji z rynku motocykli używanych, a także wśród nowych maszyn.

Honda Varadero 125 (XL125V Varadero)

Varadero 125 jest na rynku już od początku stulecia i jest jedną z bardziej lubianych motocykli w tej klasie, zwłaszcza wśród wysokich motocyklistów. Bez względu na to czy wybiorą oni wersję z lat 2001-2006, czy poliftową, z nowym wyglądem oraz silnikiem zasilanym wtryskiem paliwa z lat 2007-2015, każda z nich oferuje wysoki komfort i wygodę wysokim jeźdźcom. Znajdziesz ją tylko na rynku używanych - obecnie Honda nie produkuje Varadero XL125V.

Reklama

Widlasty dwucylindrowy silnik o pojemności 125 cm3 generuje moc 14,2 KM (mieści się w ramach wymagań na prawo jazdy kategorii B) i choć przy stosunkowo dużej masie 169 kg jej osiągi nie są zbyt imponujące, to wystarczy by nie tylko użytkować ją na co dzień, ale także do regularnego podróżowania w umiarkowanym tempie. Motocykl ma dużą ładowność, co oznacza, że można zapakować na niego bagaż, a siedzenie na wysokości 802 mm powoduje że na kąt ugięcia nóg nie będą narzekać nawet motocykliści o wzroście powyżej 185 cm.

Zalety Varadero 125:

  • Wysoka trwałość
  • Duży komfort
  • Rozmiary "dorosłego motocykla"

Wady Varadero 125:

  • Lekka ociężałość
  • Przeciętne osiągi
  • Jakość wykonania

Hyosung GT 125/ GT 125R

To propozycja dla osób, które lubią motocykle sportowe lub nakedy, a te w klasie 125 zwykle mocno odbiegają rozmiarami od maszyn o większej pojemności. Nieco inaczej jest z Hyosungiem GT 125. Zwłaszcza w wersji sportowej łatwo pomylić go z maszyną klasy 600, tym bardziej, że Hyuosung ma bliźniaczo wyglądającego ścigacza o pojemności 650 cm3 - GT650R. Zarówno rama jak i owiewki wyglądają przestrzennie, siedzenie jest na wysokim poziomie 780 mm.

W ramie zamocowany jest dobrze brzmiący silnik V2 o pojemności 124 cm3 i mocy 14 KM. Nie jest demonem osiągów - ze względu na mocno obudowany wygląd i stalową ramę, a także dość szerokie jak na motocykl tej klasy koła (110 mm z przodu i 150 mm z tyłu) waży aż 167 kg (z paliwem). Rozmiary 2090 x 1130 x 700 mm i rozstaw osi wynoszący aż 1435 mm sprawia że wygląda znacznie poważniej niż maszyna klasy 125. Dostępny jest też w lżejszej, nieobudowanej wersji GT 125, z prostą kierownicą i tradycyjnym widelcem z przodu.

Zalety Hyosung GT125R:

  • Sportowy nietuzinkowy wygląd
  • Całkiem solidny silnik V2
  • Widelec upside-down z przodu

Wady Hyosung GT 125R:

  • Duża masa
  • Przeciętna jakość wykonania
  • Przeciętne hamulce

Junak M 16 125

M16 to propozycja z naszego rodzimego rynku. Wciąż można kupić go jako maszynę nową za 17 499 zł. To motocykl klasy chopper, a duże rozmiary zawdzięcza przede wszystkim uniwersalnej bazie, która została stworzona do produkcji motocykli klasy 300, oraz charakterystycznemu wyglądowi prawdziwego amerykańskiego choppera. Rama jest przestrzenna, motocykl ma aż 2325 mm długości. Pozycja za kierownicą jest typowa dla Hoppera - ręce mocno wyciągnięte do przodu, siedzi się nisko z wysuniętymi nogami. Jednocylindrowy silnik klasy 125 generuje jednak tylko 10,6 KM co w połączeniu z dużą masą 185 kg raczej nie pozwala na zbyt dynamiczną jazdę.

Podobną propozycją może być nowy, wyglądający na futurystycznego cruisera Junak M15.

Zalety Junak M16

  • Ciekawy wygląd nawiązujący do amerykańskich chopperów
  • Dbałość o szczegóły stylistyczne
  • Duże gabaryty

Wady Junak M16:

  • Duża masa
  • Przeciętne osiągi
  • Równie przeciętne hamulce

Barton GT 125

Kolejną propozycją dość dużego motocykla na kategorię B jest polski Barton GT 125. To maszyna klasy turystycznej lub jak kto woli Adventure, zachęcająca do zjechania z utwardzonych dróg. Napędzana silnikiem jednocylindrowym klasy 125 generuje 10,5 KM. Nie jest to może imponująca wartość, ale fakt, że cały motocykl waży jedynie 120 kg powoduje, że możemy nie martwić się o osiągi. Producent poleca go ze względu na niewielkie spalanie i właśnie niską masę. Sama konstrukcja jest dość zwarta, ale długość 2070 mm, szerokość 780 mm i wysokość 1150 mm, a także egronomicznie ustawione siedzenie pozwala zmieścić się na nim również wyższym motocyklistom.

Zalety Barton GT 125:

  • Niska masa
  • Niewielkie spalanie
  • Ciekawa stylistyka

Wady Barton GT 125:

  • Niewielka moc
  • Słabe osiągi
  • Przeciętne zawieszenie

Romet RCR 125

Romet RCR 125 to maszyna, która od dobrych kilku lat jest obecna na polskim rynku i pcałkiem nieźle się przyjęła, nie tylko ze względu na swój dojrzały wygląd, ale też na samą konstrukcję, która jest nietypowa jak na klasę 125 zdominowaną przez proste jednocylindrowce. RCR to dojrzale wyglądający cruiser napędzany chłodzonym cieczą V2 o pojemności 125 cm3. Silnik generuje 13 KM i pozwala RCR-owi dość dynamicznie się rozpędzać, a przy tym łatwo pomylić go z maszyną wyższej klasy - wszak w ramie nie spoczywa malutki singiel a dość mocno obudowany silnik widlasty z dwoma imponującymi cylindrami. Ergonomia RCR-a jest ustawiona tak, że poczują się na nim dobrze zarówno niscy i wysocy. Ceną za dość "pulchną", czy też "mięsną" konstrukcję jest lekka ociężałość w zakrętach, charakterystyczna dla maszyn tego typu. Wciąż można kupić go w salonie za 19 999 zł.

Rozstaw osi wynosi 1410 mm, a motocykl ma 2325 mm długości. W ofercie Rometa warto zwrócić również uwagę na bliźniacze konstrukcje marki UM Renegade 125 (Freedom, Classic, Commando, Vegas), które również czerpią pełnymi garściami z amerykańskiego dziedzictwa i są motocyklami o słusznych gabarytach, nawet dla tych, którzy mają ponad 180 cm wzrostu.

Zalety Romet RCR 125

  • Dbałość o szczegóły i ciekawa stylistyka
  • Oświetlenie LED
  • Silnik V2 zapewniający przyzwoite osiągi

Wady Romet RCR 125

  • Duża masa
  • Lekka ociężałość w zakrętach
  • Przeciętne hamulce
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: motocykle | motocykle 125
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy