Motocykl napędzany lotniczą turbiną!

W słowniku uzależnionych od adrenaliny właścicieli ścigaczy nie znajdziemy słowa "przejażdżka". Zamiast niej mówi się tu o "lataniu". Naturalnym jest więc, że w głowach szalonych inżynierów rodzą się pomysły uzbrojenia drogowych jednośladów w silniki lotnicze...

W ten sposób powstał najnowszy produkt firmy Marine Turbine Technologies - przerażający motocykl o nazwie 420 RR.

Wbrew pozorom Marine Turbine Technologies nie skupia się wyłącznie na produkcji jednostek napędowych i różnej maści agregatów dla przemysłu okrętowego. W ofercie firmy znajdują się też kompletne układy napędowe dla samolotów i śmigłowców. Część jednego z nich - turbina Rolls-Royce’a stosowana do napędu wojskowego śmigłowca OH-Kiowa i sztandarowego produktu Bella - modelu 206 JetRanger - trafiła właśnie do dwukołowego 420 RR.

Reklama

Nazwa motocykla jest dość łatwa do rozszyfrowania 420 to - wyrażana w koniach mechanicznych - moc maksymalna. Litery RR są skrótem od angielskiego Race Redy. Jednostka napędowa może też pochwalić się maksymalnym momentem obrotowym przekraczającym 813 Nm! W tym miejscu warto dodać, że owe 420 KM rozwijane są przy - uwaga 52 tys. obr./min! W układzie napędowym zastosowano dwustopniową, automatyczną skrzynię biegów.

Osiągi maszyny nie są znane. Całkiem prawdopodobne, że nie znalazł się jeszcze śmiałek, który byłby w stanie je sprawdzić. Wiadomo jedynie, że producent nawiązał właśnie współpracę z firmą Ohlins, by opracować zawieszenie zdolne poradzić sobie z tak ogromną mocą. Tajemnicą pozostają też ceny motocykla.

Warto dodać, że nowy 420 RR nie jest pierwszym jednośladem z turbiną zbudowanym przez MTT. Kilka lat temu firma stworzyła już - oferowany przez blisko pięć lat - model Y2K napędzany silnikiem turbinowym o mocy 320 KM. Motor osiągał prędkość maksymalną przeszło 360 km/h.

W przypadku 420 RR chodzi jednak nie tylko o rewelacyjne osiągi ale też - a może przede wszystkim - brzmienie. Przyznacie chyba, że posiadanie ścigacza, który nie brzmi wcale jak tnąca gres szlifierka kątowa lecz silnik startującego myśliwca to kusząca perspektywa!

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy