Motocykl na prąd. 100 km/h osiąga w 2,8 sekundy
Na torze Mettet podczas zawodów Speed Trophy belgijska firma motocyklowa Saroléa pokazała elektryczny motocykl SP7.
Dowodząc, że "ekologiczne" nie oznacza powolne, elektryczny motocykl przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,8 sekundy, a na pełnych obrotach rozpędza się do 250 km/h. Aby okiełznać tę moc, partner projektu, firma Bridgestone zamontowała na tym motocyklu opony wyścigowe Battlax V02 Slick zbudowane w najnowszej technologii pasa "GP Belt".
Plany wyścigowe Saroléa na ten rok obejmują start na wyspie Man w ramach zawodów a także puchar świata FIM eRoadRacing.
"Współpraca firmy Bridgestone z marką Saroléa jest okazją do połączenia doświadczeń wyniesionych z zawodów MotoGP z naszą wizją zrównoważonej mobilności. Motocykl Saroléa przeciera szlak dla motocykli elektrycznych i e-wyścigów" - mówi José Enrique Gonzales, Dyrektor ds. marketingu w Bridgestone Europe.
Założona w Belgii w 1850 r. firma Saroléa zajmowała się początkowo produkcją broni i rowerów. Dopiero później stała się jedną z pierwszych na świecie marek motocyklowych. Zyskała sobie szerokie uznanie w świecie wyścigów, w którym opracowywała i testowała nowe technologie. Teraz - po ponad 50 latach od zamknięcia fabryk Saroléa - odrodzenie tej marki za sprawą elektrycznego układu napędowego stanowi powrót na światowe salony. Nowy elektryczny motocykl Saroléa SP7 został zbudowany na nowatorskiej ramie z włókna węglowego i jest wyposażony w ultrawydajny silnik o strumieniu osiowym całkowicie zasilany akumulatorem.
Bridgestone Corporation, z siedzibą w Tokio, jest zaś największym na świecie producentem opon i wyrobów z gumy. Obok opon przeznaczonych do różnorodnych zastosowań, produkuje także szeroką gamę zróżnicowanych produktów, które obejmują gumę przemysłową, produkty chemiczne oraz sprzęt sportowy. W Polsce Grupa Bridgestone posiada 4 fabryki i jedną spółkę sprzedażową - Bridgestone Sales Polska.