Kawasaki Z900 RS. Świeży powiew japońskiej klasyki [test i opinia]

Michał Janiszyn

Michał Janiszyn

Kawasaki Z900 RS 2023
Kawasaki Z900 RS 2023Fot. SQINTERIA.PL

Zobacz również:

    Historia kołem się toczy

    Klasyka, ale w nowoczesnym wydaniu

    Kawasaki Z900 RS 2023
    Kawasaki Z900 RS 2023Fot. SQINTERIA.PL

    Zobacz również:

      Wyposażenie Kawasaki Z 900 RS

      Kawasaki Z900 RS 2023
      Kawasaki Z900 RS 2023Fot. SQINTERIA.PL
      Kawasaki Z900 RS 2023
      Kawasaki Z900 RS 2023Fot. SQINTERIA.PL

      Jak jeździ Kawasaki Z 900 RS?

      Kawasaki Z900 RS 2023
      Kawasaki Z900 RS 2023Fot. SQINTERIA.PL
      Kawasaki Z900 RS 2023
      Kawasaki Z900 RS 2023Fot. SQINTERIA.PL

      Zobacz również:

        Prowadzenie i zawieszenia Z900 RS

        Kawasaki Z900 RS 2023
        Kawasaki Z900 RS 2023Fot. SQINTERIA.PL

        Hamulce z górnej półki

        Kawasaki Z900 RS 2023
        Kawasaki Z900 RS 2023Fot. SQINTERIA.PL

        Z900 RS spełnia oczekiwania

        Kawasaki Z 900 RS - wady i zalety

        • doskonałe prowadzenie i poręczność w zakrętach
        • wysoka jakość wykonania
        • dynamiczny i mocny silnik o wysokiej kulturze pracy
        • świetne brzmienie silnika
        • dużo miejsca
        • niezły komfort
        • klasyczny wygląd
        • skuteczne i dobrze dozowalne hamulce
        • wysoka cena
        • kilka niedopracowanych elementów takich jak plastikowe lusterka
        • apetyt na paliwo - ponad 6 l/100 km
        • odrobinę za wąska kierownica
        • spore rozchylenie kolan

        Kawasaki Z 900 RS - dane techniczne (2023)

        SILNIK
         
        Budowa:
        chłodzony cieczą, czterocylindrowy, czterosuwowy, rzędowy, rozrząd DOHC, wałki rozrządu napędzane łańcuchami, cztery zawory na cylinder, wtrysk paliwa, średnica gardzieli 4 x 36 mm
        Przeniesienie napędu:
        mechanicznie sterowane, wielotarczowe sprzęgło mokre z antyhoppingiem, skrzynia 6-biegowa, łańcuch X-ring, przełożenie wtórne 42:15.
        Średnica cylindra x skok tłoka
        73,0 x 56,0 mm
        Pojemność skokowa
        948 cm3
        Stopień sprężania
        13,5:1
        Moc maks.
        111 KM (82,0 kW) przy 8 500 obr/min
        Maks. moment obrotowy
        98,5 Nm przy 6500 obr/min
        PODWOZIE
         
        Rama
        kratownicowa ze stali
        Zawieszenia:
        przód – widelec upside-down, średnica goleni 41 mm, regulacja napięcia wstępnego sprężyny i tłumienia odbicia, tył – dwuramienny wahacz z aluminium, amortyzator w systemie Back-Link, regulowane napięcie wstępne sprężyny oraz tłumienie odbicia.
        Hamulce:
        przód – dwie tarcze, średnica 300 mm, zaciski 4-tłoczkowe, tył – jedna tarcza, średnica 250 mm, zacisk 1-tłoczkowy, kontrola trakcji, ABS.
        Rozmiary opon p/t
        120/70 ZR 17 / 180/55 ZR 17
        WYMIARY I MASY
         
        Rozstaw osi
        1470 mm
        Długość/Wysokość/Szerokość
        2100/1150/865 mm
        Wyprzedzenie
        98 mm
        Skoki zawieszeń p/t
        120/140 mm
        Wysokość siedziska
        835 mm
        Masa gotowy do jazdy
        215 kg
        Pojemność zbiornika paliwa
        17 l
        Cena
        68 200 zł
        Kawasaki Z900 RS 2023
        Kawasaki Z900 RS 2023Fot. SQINTERIA.PL
        Kawasaki Z900 RS 2023
        Kawasaki Z900 RS 2023Fot. SQINTERIA.PL
        Kawasaki Z900 RS 2023
        Kawasaki Z900 RS 2023Fot. SQINTERIA.PL
        Kawasaki Z900 RS 2023
        Kawasaki Z900 RS 2023Fot. SQINTERIA.PL
        Próbowała wjechać pod prąd na autostradę A4 (Policja)PolicjaPolicja
        Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?