INTERIA.PL w San Diego
Jest środek lata, sezon motocyklowy w pełni, a za Atlantykiem prezentowane są właśnie nowości na sezon 2007.
Firma Harley-Davidson, legendarny producent motocykli z prawie 104-letnią tradycją, który swoje jednoślady już od roku 1909 roku uzbraja w dwucylindrowe silniki typu V, przedstawiła najnowszą jednostkę napędową.
Prace przygotowawcze trwały przez ostatnie 4 lata. Ich efektem jest silnik o pojemności 1600 ccm, który będzie używany w modelach Softail, Dyna i Touring. Oprócz zwiększonej pojemności w jednostce tej odnajdziemy mnóstwo nowinek technicznych i nowych rozwiązań, jak chociażby system zaworów dolotowych i kontroli wydechu.
Motocykle firmy Harley-Davidson cieszą się dużą popularnością nie tylko ze względu na oryginalny, klasyczny wygląd i styl, ale przede wszystkim charakterystyczne brzmienie silnika. Przez kilka ostatnich lat zagorzali fani marki mieli jednak zastrzeżenia, bowiem fabryczny układ wydechowy nie pozwalał na wydobycie z silnika pełnego brzmienia, a problem rozwiązywały dopiero tuningowe przeróbki, które nie zawsze były zgodne z prawem.
Nowy system, opracowany w specjalnym laboratorium dźwiękowym, nie tylko poprawia dynamikę osiągów, ale przywraca legendarne brzmienie motocykla, a to wszystko bez łamania przepisów dotyczących emisji spalin czy też norm głośności.
Nowy, świetnie brzmiący silnik to nie wszystko. Zastosowano bowiem także nową skrzynię biegów, przystosowaną do przenoszenia większych obciążeń, pracującą ciszej i z mniejszymi prędkościami obrotowymi silnika, jednak bez straty sprawności ostatniego biegu. Sześciobiegowa przekładnia posiada bardzo kompaktową budowę, zakres prędkości poszczególnych biegów jest świetnie dobrany, a ostatnie przełożenie zadowoli nawet europejskich entuzjastów podróżowania autostradą.
Warto wspomnieć, że w sezonie 2007, wszystkie modele zasilane będą poprzez elektroniczny układ wtrysku paliwa.
Zmiany techniczne to nie wszystko. Co roku motocykle zza Atlantyku cieszyły swoich wielbicieli oryginalnym malowaniem. Do gamy kolorów dołączają nowe schematy malowania motocykla, a ciekawostką będzie nowa matowa faktura lakieru, dostępna nie tylko w kolorze czarnym. Cieszące się coraz większym powodzeniem szerokie tylne opony pojawiły się już w sezonie 2006 i nadal będą obecne w ofercie.
Nowością jest model Fat Boy, który wizualnie obrasta jeszcze bardziej w tłuszcz, nie tylko za sprawą opony o szerokości 200 mm, ale również nowej kanapy i tylnego błotnika.
Pierwsze nowe modele motocykli powinny pojawić się w Polsce już wczesną jesienią, a producent zapowiada, że to nie wszystko, co przygotował na przyszły sezon. Wkrótce powinniśmy usłyszeć i zobaczyć więcej nowości, a już dziś można powiedzieć, że dotyczyć one będą modeli Vrod i Sportster.