Suzuki Jimny 2018-

Tegoroczny MotoAs Interii jest wyjątkowy! Z okazji 20-lecia naszego portalu, organizujemy plebiscyt nie na samochód roku, ale na najważniejszy samochód minionych dwóch dekad. I po raz pierwszy w historii głosując w plebiscycie, możesz codziennie wygrać 20 000 złotych! Zostań tym, któremu Interia przekaże 20 000 zł! Oto jeden z dwudziestu kandydatów, na których głos mogą oddać nasi czytelnicy oraz wyjaśnienie, dlaczego jest on wart tego głosu.

Suzuki Jimny
Suzuki JimnyINTERIA.PL

Charakter Wranglera, cena Logana, bezawaryjność Corolli. Czy wyruszając w teren można życzyć sobie lepszego połączenia? No właśnie. Jeśli nie liczyć Uaza - to obecnie ostatnia prawdziwa, przystępna cenowo, terenówka z krwi i kości oferowana w Europie. Czy to Samochód 20-lecia? Zdecyduj już teraz! Oddaj głos i daj sobie szanse na wygranie 20 tys zł. Głosuj!

Samochód od podstaw zaprojektowano zgodnie ze starą, dobrą szkołą: rama, reduktor, sztywne mosty napędowe... Mimo że Jimny’ego stworzono z myślą o ciężkiej pracy, auto aż kipi od stylistycznych nawiązań do poprzedników. Każdy, kto w swojej motoryzacyjnej karierze miał do czynienia z terenową legendą - Suzuki Samurai (w Japonii występował właśnie jako Jimny) - szybko zauważy, że nowy "Jimniak" to... samochód w stylu retro.

MotoAs Interii 2020interiamateriały prasowe

Stylistycznych smaczków będących hołdem dla małego-wielkiego poprzednika jest cała masa. Najbardziej oczywiste to: kształt reflektorów, osłony chłodnicy czy zegarów. Te zdają się "żywcem" wyjęte z poczciwego SJ400. Na tym jednak lista historycznych zapożyczeń się nie kończy. Wprawne oko szybko zauważy również takie detale, jak np. umieszczone w tylnym zderzaku światła, charakterystyczne przetłoczenie błotników i tylnej klapy oraz... obecność rynienek dachowych! Tak, tak - w poprzedniej generacji Jimnego nie stosowano już tego archaizmu lat siedemdziesiątych. Pojawienie się ich w nowej generacji nie jest więc przypadkowe. Sporo ukłonów w stronę SJ400 znajdziemy też w kabinie. Wróciły nie tylko okrągłe zegary w kwadratowych "tubach", czy trójramienna kierownica, ale nawet montowana przed pasażerem "cykorłapka"!

Suzuki Jimny na zdjęciach

Suzuki JimnyINTERIA.PL
Suzuki JimnyINTERIA.PL
Suzuki JimnyINTERIA.PL
Suzuki JimnyINTERIA.PL
Suzuki JimnyINTERIA.PL
Suzuki JimnyINTERIA.PL
Suzuki JimnyINTERIA.PL
Suzuki JimnyINTERIA.PL
Suzuki JimnyINTERIA.PL
Suzuki JimnyINTERIA.PL
Suzuki JimnyINTERIA.PL
Suzuki JimnyINTERIA.PL
Suzuki JimnyINTERIA.PL
Suzuki JimnyINTERIA.PL
Suzuki JimnyINTERIA.PL
Suzuki JimnyINTERIA.PL
Suzuki JimnyINTERIA.PL
Suzuki JimnyINTERIA.PL
Suzuki JimnyINTERIA.PL
Suzuki JimnyINTERIA.PL
Suzuki JimnyINTERIA.PL
Suzuki JimnyINTERIA.PL
Suzuki JimnyINTERIA.PL
Suzuki JimnyINTERIA.PL
Suzuki JimnyINTERIA.PL
Suzuki JimnyINTERIA.PL
Suzuki JimnyINTERIA.PL
Suzuki JimnyINTERIA.PL
Suzuki JimnyINTERIA.PL
Suzuki JimnyINTERIA.PL
Suzuki JimnyINTERIA.PL
Suzuki JimnyINTERIA.PL
Suzuki JimnyINTERIA.PL
Suzuki JimnyINTERIA.PL
Suzuki JimnyINTERIA.PL
Suzuki JimnyINTERIA.PL
Suzuki JimnyINTERIA.PL
Suzuki JimnyINTERIA.PL
Suzuki JimnyINTERIA.PL
Suzuki JimnyINTERIA.PL

Jeśli chodzi o rozwiązania techniczne, Japończycy nie wymyślali koła na nowo. Również w tym przypadku postawiono na klasykę: j est sztywna rama, reduktor i dołączany ręcznie napęd przedniej osi (bez centralnego mechanizmu różnicowego). Z drugiej strony mamy jednak cywilizację w postaci sprężyn śrubowych i - montowanego standardowo - stabilizatora przedniej osi. Zmieniono też nieco sposób mocowania kabiny, by ograniczyć przenoszenie się do wnętrza pojazdu wibracji. Efekt jest całkiem satysfakcjonujący - mimo dwóch sztywnych mostów samochód prowadzi się całkiem neutralnie i nie sprawia wrażenia jazdy wozem drabiniastym. Czy to zasługuje na miano MotoAsa? Jeżeli tak, to ZAGŁOSUJ i wygraj 20 000 złotych>>

Suzuki JimnyInformacja prasowa (moto)

W tym miejscu warto dodać, że - biorąc pod uwagę całokształt oferty - sama marka Suzuki zdaje się tkwić mentalnie w latach dziewięćdziesiątych, co w przypadku motoryzacji uznać można za komplement! Zaledwie 30 proc. sprzedawanych w naszym kraju pojazdów marki trafia w ręce klientów flotowych. Siedem na dziesięć samochodów kupują "Kowalscy", czyli klienci indywidualni. To dokładna odwrotność statystyk dotyczących ogółu polskiego rynku.

------------------------------------------------

Samochód 20-lecia na 20-lecie Interii!

ZAGŁOSUJ i wygraj 20 000 złotych - kliknij.

Zapraszamy do udziału w 5. edycji plebiscytu MotoAs. Wyjątkowej, bo związanej z 20-leciem Interii. Z tej okazji przedstawiamy 20 modeli samochodów, które budzą emocje, zachwycają swoim wyglądem oraz osiągami. Imponujący rozwój technologii nierzadko wprawia w zdumienie, a legendarne modele wzbudzają sentyment. Bądź z nami! Oddaj głos i zdecyduj, który model jest prawdziwym MotoAsem!

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas