Skoda Octavia 1996-2004

Tegoroczny MotoAs Interii jest wyjątkowy! Z okazji 20-lecia naszego portalu, organizujemy plebiscyt nie na samochód roku, ale na najważniejszy samochód minionych dwóch dekad. I po raz pierwszy w historii głosując w plebiscycie, możesz codziennie wygrać 20 000 złotych! Zostań tym, któremu Interia przekaże 20 000 zł! Oto jeden z dwudziestu kandydatów, na których głos mogą oddać nasi czytelnicy oraz wyjaśnienie, dlaczego jest on wart tego głosu.

"Nowożytne" wcielenie Octavii śmiało nazwać można następcą... Poloneza. Auto z miejsca stało się ulubieńcem Polaków i od przeszło dwóch dekad okupuje szczyty zestawień najlepiej sprzedających się nowych aut w naszym kraju. Czy to Samochód 20-lecia? Zdecyduj już teraz! Oddaj głos i daj sobie szanse na wygranie 20 tys zł. Głosuj!

Wprawdzie pierwszą Skodą, przy której budowie wykorzystano podzespoły Volkswagena była Felicia, ale firma nie bardzo lubi się nią chwalić. Za pierwszy w pełni volkswagenowo-skodowski wyrób uznawana jest właśnie Octavia. Nie jest to bynajmniej wymysł speców od PR. Należy pamiętać, że chociaż w Felicii montowane były np. silniki pochodzące od Volkswagena, samochód od podstaw zaprojektowali Czesi.

Reklama

W przypadku Octavii wyglądało to nieco inaczej. Niemiecki "wielki brat" dostarczył silniki, przeniesienie napędu i płytę podłogową IV generacji Golfa. Tańszej sile roboczej - Czechom - pozostało  zadanie poskładania tego wszystkiego w jedną, przyjemną dla oka, całość. Kierowani ambicją mieszkańcy Mlada Boleslav postanowili utrzeć nieco nosa sąsiadom i zadecydowali, że pokażą całemu światu, jak naprawdę powinien wyglądać (i ile kosztować) wspomniany Golf. Stworzyli nadwozie, które nie tylko cechowało się niezwykle czystą linią, ale też zapewniało niespotykaną w tej klasie przestrzeń ładunkową.

Efekt przerósł oczekiwania. W oparciu o rozwiązania techniczne niewielkiego kompaktu Czechom udało się stworzyć auto, które europejscy klienci stawiali zdecydowanie bliżej passata. Przez kolejne dwie dekady model zrobił błyskotliwą karierę: stał się międzynarodowym hitem sprzedaży, który niezmiennie jest jednym z najlepiej sprzedających się modeli Skody. Ulubieńcem klientów stała się wersja kombi, która dołączyła do oferty w maju 1998 roku. Wkrótce wzbogacono ją o opcję napędu na cztery koła. Czy to zasługuje na miano MotoAsa? Jeżeli tak, to ZAGŁOSUJ i wygraj 20 000 złotych>>

Podsumowując: gdy pierwsza nowożytna Octavia wchodziła do produkcji, w Polsce wciąż czekaliśmy na Poloneza Aut. Gdy kończyła swoją rynkową karierę, FSO chyliło się już ku upadkowi, a o produkcji Poloneza nikt już nie pamiętał. W sumie na rynki całego świata trafiło sporo ponad 1,4 mln egzemplarzy Octavii "I" generacji! 

------------------------------------------------

Samochód 20-lecia na 20-lecie Interii!

ZAGŁOSUJ i wygraj 20 000 złotych - kliknij.

Zapraszamy do udziału w 5. edycji plebiscytu MotoAs. Wyjątkowej, bo związanej z 20-leciem Interii. Z tej okazji przedstawiamy 20 modeli samochodów, które budzą emocje, zachwycają swoim wyglądem oraz osiągami. Imponujący rozwój technologii nierzadko wprawia w zdumienie, a legendarne modele wzbudzają sentyment. Bądź z nami! Oddaj głos i zdecyduj, który model jest prawdziwym MotoAsem!

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy