MotoAs 2020. Zdjęcia

Poniżej zdjęcia 20 samochodów 17 marek. To auta, które według nas w minionych dwóch dekadach szczególnie zapisały się w historii motoryzacji. Innowacyjne technicznie, cieszące się popularnością na rynku, po prostu z różnych względów wybitnych. To od was zależy, które z nich zwycięży.

article cover
BMWMotoAs 2020

MotoAs 2020. Zdjęcia

Poniżej zdjęcia 20 samochodów 17 marek. To auta, które według nas w minionych dwóch dekadach szczególnie zapisały się w historii motoryzacji. Innowacyjne technicznie, cieszące się popularnością na rynku, po prostu z różnych względów wybitnych. To od was zależy, które z nich zwycięży.

BMW i3 2013- Podobnie jak Leaf, i3 to auto od podstaw projektowane jako samochód elektryczny. Równolegle toczyły się też prace nad odmianą hybrydową – REx. W ten sposób Niemcy przetarli szlaki dla nowego sposobu projektowania pojazdów, który dziś odnaleźć można w samochodach wielu producentów. Z technologicznego punktu widzenia to prawdziwy majstersztyk. W konstrukcji na szeroką skalę wykorzystano kompozyty, zastosowano układ otwieranych przeciwstawnie drzwi (brak środkowego słupka), a w kabinie dominują materiały z recyklingu. Nowe podejście na miarę nowej ery! Czy to jest twój MotoAs? ODDAJ SWÓJ GŁOS» BMWMotoAs 2020
Bugatti Veyron 16.4 2005-2015 Szesnaście cylindrów w układzie W. Osiem litrów pojemności. Cztery turbosprężarki i 68 zaworów. Napędzany silnikiem o mocy ponad 1000 KM pojazd, to technologiczny majstersztyk - absolutny szczyt wyznaczający również zmierzch ery supersamochodów jakie znamy. Podobnie, jak w przypadku Volkswagena Phaetona, powstanie Veyrona również zawdzięczamy Ferdinandowi Piechowi. Auto pochwalić się mogło nie tylko rewelacyjnymi osiągami, ale też... okazyjną ceną! Milion euro, jaki zapłacić trzeba było za nowy egzemplarz, to niewielka kwota, jeśli wziąć pod uwagę, że wg szacunków produkcja każdej sztuki kosztowała niemiecki koncern ponad 6 mln euro! Podoba ci się ten model? ZAGŁOSUJ NA SAMOCHÓD 20-LECIA»  
Citroën C6 2006-2012 Francuzi po raz kolejny przypomnieli światu, że potrafią robić samochody niepowtarzalne technologicznie i stylistycznie, a sama marka wniosła ogromny wkład w historię motoryzacji. C6 to stylistyczny majstersztyk, nawiązujący do legendarnych poprzedników – Citroenów: DS i – szczególnie mocno – CX. Auto, które definitywnie zakończyło erę wielkich hydropneumatyków, przetrwało w ofercie siedem lat. W tym czasie wyprodukowano zaledwie 23,4 tys. egzemplarzy. Czy to Samochód 20-lecia? ZAGŁOSUJ»  
Dacia Logan 2004-2012 Nowy samochód za 5 tys. euro? W dzisiejszych czasach wydaje się to nierealne, ale taki właśnie cel przyświecał konstruktorom pierwszego współczesnego auta spod znaku Dacii. Wiele osób wątpiło w powodzenie tego pomysłu, bowiem któż w Europie chciałby jeździć tanim samochodem mało znanego producenta z Rumunii? Francuzi byli jednak nieugięci i w ramach ”czyszczenia magazynów” po wcześniejszych modelach Renault (np. Clio II) w 2004 roku zadebiutował ”budżetowy” sedan z obszernym wnętrzem i bardzo pojemnym bagażnikiem. Efekt? Od premiery pionierskiego Logana na całym świecie sprzedano już ponad 6 mln egzemplarzy różnych modeli Dacii! Czy to jest twój MotoAs? ODDAJ SWÓJ GŁOS»  
Fiat 500 2007- Włosi po raz kolejny pokazali całemu światu, że w dziedzinie kreślenia sylwetek pojazdów nie mają sobie równych. Śmiało powiedzieć można, że pięćsetka przeprowadziła Fiata przez jeden z największych kataklizmów w historii motoryzacji. To jedyny model popularnej marki ze stylistyką w stylu retro, który może się pochwalić tak spektakularnym sukcesem sprzedażowym. Mimo czternastu lat rynkowej kariery, poczciwy Fiat z Tychów wciąż bije rekordy popularności. Tylko w ubiegłym roku w Polsce wyprodukowano blisko 180 tys. egzemplarzy tego pojazdu! Podoba ci się ten model? ZAGŁOSUJ NA SAMOCHÓD 20-LECIA»  
Fiat Multipla 1998-2010 Samochód - mem. Auto, które dzięki nietypowej stylistyce i architekturze na dobre wpisało się do historii motoryzacji. Według włoskich stylistów pierwotna, kultowa, wersja wzorowana była na delfinie. Stąd liczne obłości i dwubryłowa sylwetka z charakterystycznym garbem. Chociaż Multipla zasłynęła głównie stylistyką, warto pamiętać, że oferowała szereg innowacyjnych rozwiązań. Jednym z nich był nietypowy układ wnętrza: sześcioro pasażerów podróżowało w dwóch rzędach siedzeń - z przodu wygospodarowano miejsce dla trzech osób. Ps. Wiedzieliście, że Multipla po liftingu produkowana była też w Chinach, a na lokalny rynek trafiło ponad 25 tys. sztuk? Czy to Samochód 20-lecia? ZAGŁOSUJ»  
Volkswagen ID.3 Rubikon przekroczony! Jeśli ktoś zastanawiał się kiedyś, czy na rynku pojawi się wreszcie model, który położy kres hegemonii Golfa – oto jest! Samochód zapowiada nową erę w historii motoryzacji i wnosi szereg innowacyjnych rozwiązań. Umieszczone w podłodze baterie, gigantyczny rozstaw osi (2,73 m) i kompaktowy układ napędowy (elektryczny silnik z tyłu, napęd na tylną oś) otwiera nowe możliwości w świecie zagospodarowania wnętrza. Do tego nawet 550 km zasięgu i przyspieszenie do 100 km/h w 7,5 sekundy. ID.3 ma wszystko, by wysłać samochody spalinowe w przeszłość... Czy to jest twój MotoAs? ODDAJ SWÓJ GŁOS»  
Opel Insignia – 2008-2017 Gdy jesienią 2008 roku po raz pierwszy jeździliśmy Oplem Insignią w Austrii, nie mieliśmy wątpliwości, że mamy do czynienia z mocnym kandydatem do tytułu Samochodu Roku. Opel stanął przed trudnym zadaniem zatarcia nie najlepszego wrażenia, jakie zostawiła po sobie Vectra i wywiązał się z niego w sposób koncertowy! Insignia nakreśliła stylistyczne ścieżki, którymi producent z Rüsselsheim podąża do dzisiaj. Poprawiono właściwości jezdne, z poprzednika zaczerpnięto rewelacyjne silniki wysokoprężne z palety Fiata. Kto by pomyślał, że następca Vectry stanie się na wielu rynkach synonimem prestiżu! Podoba ci się ten model? ZAGŁOSUJ NA SAMOCHÓD 20-LECIA»  
. Kia Cee'd 2006-2012 To pierwszy model w ofercie koreańskiego producenta zaprojektowany specjalnie z myślą o europejskich nabywcach. Za projekt auta w całości odpowiadało europejskie biuro konstrukcyjne Kii w Rüsselsheim nad Menem. Do czasu jego debiutu koreańskie auta nie stanowiły poważnej konkurencji dla producentów ze Starego Kontynentu. Poprzednicy – importowane z Korei modele Shuma czy Cerato – nie potrafiły nawiązać walki z Golfem, Astrą czy kompaktowymi autami z Francji. Kompaktowa Kia, której produkcją zajęła się fabryka w słowackiej Żylinie, zmieniła wszystko. Była też pierwszą, której stylistyką – przy okazji liftingu – zajął się Peter Schreyer. To ten model sprawił, że Kia stała się poważnym europejskim graczem! Czy to Samochód 20-lecia? ZAGŁOSUJ»  
Mercedes klasa A W176 2012-2018 Prezentacja trzeciej generacji Mercedesa klasy A stanowiła prawdziwe trzęsienie ziemi. Samochód całkowicie zerwał z dotychczasową koncepcją. Niepozorny minivan stał się pełnoprawnym kompaktem ze sportowym pazurem. Z marketingowego punktu widzenia auto okazało się strzałem w dziesiątkę. Firma ze Stuttgartu zrobiła ostry zwrot w kierunku zdecydowanie młodszej klienteli, nie tracąc przy tym damskiej części nabywców klasy A. Bardzo pozytywnym zaskoczeniem była też jakość! Czy to jest twój MotoAs? ODDAJ SWÓJ GŁOS»  
Ford Mustang 2013- Ford blisko pół wieku kazał czekać europejskim klientom na możliwość oficjalnego zamówienia amerykańskiej legendy z napędem na tył i silnikiem V8. Nie dziwi więc, że gdy w końcu do tego doszło, samochód z miejsca stał się hitem. W ostatnich latach Mustang aż pięć razy z rzędu zdobywał tytuł najlepiej sprzedającego się sportowego coupe na świecie. Samochód cieszy się też sporym zainteresowaniem w Polsce. W ubiegłym roku nasz kraj był czwartym pod względem sprzedaży tego modelu w Europie! Podoba ci się ten model? ZAGŁOSUJ NA SAMOCHÓD 20-LECIA»  
Nissan Leaf ZE0 2010-2017 Prezentując pierwszą generację Leafa Nissan udowodnił, że... potrafi iść pod prąd. Samochód przetarł szlaki i położył podwaliny pod trwającą właśnie elektryczną rewolucję. Debiutujące dekadę temu auto legitymowało się zasięgiem 160 km i przyspieszało do 100 km/h w 11,9 s. Dzięki mierzącemu 4,45 m nadwoziu (rozstaw osi aż 2,7 m!), Leaf z powodzeniem pełnić mógł funkcję samochodu dla całej rodziny. Leaf od początku projektowany był jako pojazd stricte elektryczny. W świecie ówczesnej motoryzacji była to zupełnie nowa jakość! Czy to Samochód 20-lecia? ZAGŁOSUJ»  
Nissan Qashqai 2006-2013 Kamień milowy w historii europejskiej motoryzacji. Mimo że nie był to pierwszy kompaktowy suv (wcześniej pojawiły się np. Toyota RAV4 czy... Łada Niva!), właśnie Qashqai odpowiada za wybuch popularności tego rodzaju pojazdów. Podobnie, jak niegdyś Megane Scenic w przypadku minivanów, tak samo Nissan Qashqai zdefiniował nową klasę pojazdów i wyznaczył jej standardy. W momencie debiutu hasła w rodzaju: ”uterenowiony konkurent Golfa”, budziły powszechny uśmiech. Dziś z kompaktowych suvów nikt już się nie śmieje – są lokomotywami sprzedaży i zdecydowanie dominują nad klasycznymi pojazdami segmentu "C"! Czy to jest twój MotoAs? ODDAJ SWÓJ GŁOS»  
Renault Laguna II 2001-2007 Dla większości kierowców Laguna II to po prostu ”królowa lawet”, ale mało kto zdaje sobie sprawę, że debiut tego modelu był krokiem milowym w historii motoryzacji. Drugie wcielenie Laguny to pierwsze auto w historii Euro NCAP, które w testach zderzeniowych zdobyło maksymalną notę ogólną 5 gwiazdek. Chociaż ten francuski samochód nie cieszy się dziś dobrą opinią, ze względu na trapiące go usterki elektroniki, to wyznaczył nowe standardy w dziedzinie projektowania współczesnych pojazdów, których upowszechnienie uratowało setki ludzkich istnień. Podoba ci się ten model? ZAGŁOSUJ NA SAMOCHÓD 20-LECIA»  
Jeep Renegade 2014- Jeep z włoskiej fabryki, w dodatku na podwoziu Fiata. Czy to może się udać? Jeszcze jak! Dzięki takiemu podejściu wielu Europejczyków po raz pierwszy mogło pozwolić sobie na samochód z logo legendarnej amerykańskiej marki. Włoscy styliści – z typowym dla siebie pietyzmem – zadbali o detale. To jeden z niewielu miejskich suvów, którymi bez strachu można zjechać z asfaltu. Oszczędne i dynamiczne silniki, opcjonalny napęd na cztery koła i pięć gwiazdek w testach Euro NCAP. Czego chcieć więcej? Czy to Samochód 20-lecia? ZAGŁOSUJ»  
Skoda Octavia I 1996-2010 ”Nowożytne” wcielenie Octavii śmiało nazwać można następcą... Poloneza. Octavia była pierwszym modelem Skody opracowanym od podstaw pod patronatem Volkswagena. Gdy wchodziła do produkcji, w Polsce wciąż czekaliśmy na Poloneza Atu. Gdy kończyła swoją rynkową karierę, FSO chyliło się już ku upadkowi. W sumie na rynki całego świata trafiło ponad 1,4 mln egzemplarzy tego modelu! Samochód przez długie lata okupował pierwsze miejsca rankingu najlepiej sprzedających się aut w Polsce. Czy to jest twój MotoAs? ODDAJ SWÓJ GŁOS»  
Suzuki Jimny 2018 - Jeśli nie liczyć Uaza – to obecnie ostatnia prawdziwa, przystępna cenowo, terenówka z krwi i kości oferowana w Europie. Samochód od podstaw zaprojektowano zgodnie ze starą, dobrą szkołą: rama, reduktor, sztywne mosty napędowe... Mimo że Jimny’ego stworzono z myślą o ciężkiej pracy, auto aż kipi od stylistycznych nawiązań do poprzedników i – co równie ważne – zachęca też ceną. Mówiąc krótko – to ostatni Samuraj. Efekt? Popyt przewyższył podaż, co spowodowało powstawanie list kolejkowych! Podoba ci się ten model? ZAGŁOSUJ NA SAMOCHÓD 20-LECIA»  
Toyota Prius 2 XW20 2003-2009 W chwili debiutu Priusa duża część ekspertów wyrażała opinię, że hybrydy są ślepym zaułkiem motoryzacji. Japończycy uznali jednak, że technologia może przynieść wymierne korzyści i – nie zrażeni sceptycyzmem komentatorów – po prostu ”robili swoje”. Gdy wybuch afery Dieselgate wywrócił motoryzacyjny świat do góry nogami – Toyota dysponowała już technologią, o której konkurencja mogła jedynie pomarzyć. Dziś o hybrydach nikt już nie mówi per ”pomyłka”. To absolutny trzon oferty wszystkich producentów, bez którego nie da się spełnić wyśrubowanych norm emisji spalin. Czy to Samochód 20-lecia? ZAGŁOSUJ»  
. Volkswagen Phaeton 2002-2016 Jeżdżący symbol potęgi Volkswagena. Oczko w głowie Ferdinanda Piecha (wnuk Ferdinanda Porsche, były prezes koncernu), który za wszelką cenę – w całkiem dosłownym znaczeniu tego słowa – postanowił utrzeć nosa BMW i Mercedesowi. W efekcie powstało jedyne w swoim rodzaju auto: logo marki ”dla ludu” trafiło na maskę jednego z najbardziej zaawansowanych technicznie samochodów w owym czasie. Dość przypomnieć, że topowa jednostka napędowa miała pojemność 6 litrów, 420 KM i układ V12! W oparciu o płytę podłogową Phaetona powstały Bentley Continental (2004) i Bentley Continental Flying Spur (2005). Na każdym egzemplarzu Volkswagen tracił ponoć gigantyczne pieniądze, ale mógł sobie na to pozwolić, bo roczna sprzedaż wynosiła zwykle zaledwie kilka tysięcy sztuk... Czy to jest twój MotoAs? ODDAJ SWÓJ GŁOS»  
Volvo XC90 II 2014- Zaprezentowane w 2014 roku drugie wcielenie XC90 było pierwszym modelem szwedzkiej marki opracowanym w całości pod skrzydłami nowego chińskiego właściciela – koncernu Geely. Było to również pierwsze z aut Volvo, bazujących na nowej modułowej płycie podłogowej SPA. Samochód udowodnił, że obawy o przyszłość producenta ze Szwecji były pozbawione podstaw. Zastrzyk gotówki zza Wielkiego Muru tchnął w firmę nowe życie. Szwedom udało się stworzyć auto, które bez kompleksów staje w szranki z niemiecką konkurencją. Mimo zmiany właściciela zachowano typowe dla marki cechy: niezawodność i dbałość o bezpieczeństwo, dodając nową stylizację i technologie. Dziś Volvo przeżywa najlepsze chwile w swojej dotychczasowej historii, bijąc rok do roku kolejne rekordy sprzedaży. Podoba ci się ten model? ZAGŁOSUJ NA SAMOCHÓD 20-LECIA»  
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas