Fiat Multipla 1998-2010

Tegoroczny MotoAs Interii jest wyjątkowy! Z okazji 20-lecia naszego portalu, organizujemy plebiscyt nie na samochód roku, ale na najważniejszy samochód minionych dwóch dekad. I po raz pierwszy w historii głosując w plebiscycie, możesz codziennie wygrać 20 000 złotych! Zostań tym, któremu Interia przekaże 20 000 zł! Oto jeden z dwudziestu kandydatów, na których głos mogą oddać nasi czytelnicy oraz wyjaśnienie, dlaczego jest on wart tego głosu.

Tego wozu w naszym zestawieniu zabraknąć nie mogło. To pierwszy w historii motoryzacji "samochód mem", który - z perspektywy czasu - uznać można za... najdziwniejszą w świecie kampanię marketingu wirusowego. Czy się to auto podoba, czy też nie, trudno znaleźć osobę, która w życiu nie słyszałaby o Fiacie Multipla. Ba, samochód który na całym świecie stał się synonimem brzydoty, dziś uchodzi już za poszukiwanego youngtimera i ma spore szanse, by w najbliższym czasie stać się poważanym klasykiem! Czy to Samochód 20-lecia? Zdecyduj już teraz! Oddaj głos i daj sobie szanse na wygranie 20 tys zł. Głosuj!

Reklama

Z dziennikarskiego obowiązku spieszymy przypomnieć, że pierwotna wersja wzorowana była na... delfinie. Stąd liczne obłości i dwubryłowa "ściśnięta gumką w pasie" sylwetka z charakterystycznym garbem.

Chociaż Multipla zasłynęła głównie dziwaczną stylistyką (auto sprawiało wrażenie, jakby na drogę wyjechał pojazd koncepcyjny) warto pamiętać, że samochód oferował szereg innowacyjnych rozwiązań. Jednym z nich był nietypowy układ wnętrza - sześcioro pasażerów podróżowało w dwóch rzędach siedzeń, ponieważ z przodu znalazło się miejsce dla trzech osób. Takie rozwiązanie wymagało nietypowego spojrzenia na przedział pasażerski. By wygospodarować jak najwięcej przestrzeni zastosowano niemalże pionowe drzwi i szereg rozwiązań zaczerpniętych ze świata dostawczaków. Te ostatnie to m.in. dźwignia hamulca ręcznego po lewej stronie fotela kierowcy czy - przeniesiony na deskę rozdzielczą - lewarek zmiany biegów.

Klientom oszczędzono za to kłopotów przy wyborze jednostek napędowych. Zasadniczo były dwie - benzynowa 1.6 l oraz diesel 1.9 JTD. Oba dostępne w kilku wariantach mocy. Dla osób, które wstydziły się korzystać z publicznych stacji benzynowych, Włosi stworzyli nawet odmianę 1.6 l Biopower napędzaną gazem ziemnym! Czy to zasługuje na miano MotoAsa? Jeżeli tak, to ZAGŁOSUJ i wygraj 20 000 złotych>>

Sama jazda Multiplą to nietypowe doświadczenie. Ze względu na szerokość karoserii kierowca ma wrażenie prowadzenia autobusu, ale nastawy zawieszenia są typowo włoskie - czytaj - pozwalają na zaskakująco dynamiczne pokonywanie zakrętów! Klasyczny motoryzacyjny dysonans poznawczy...

PS. Wiedzieliście, że Multipla po liftingu produkowana była też w Chinach, a na lokalny rynek trafiło ponad 25 tys. sztuk?

------------------------------------------------

Samochód 20-lecia na 20-lecie Interii!

ZAGŁOSUJ i wygraj 20 000 złotych - kliknij.

Zapraszamy do udziału w 5. edycji plebiscytu MotoAs. Wyjątkowej, bo związanej z 20-leciem Interii. Z tej okazji przedstawiamy 20 modeli samochodów, które budzą emocje, zachwycają swoim wyglądem oraz osiągami. Imponujący rozwój technologii nierzadko wprawia w zdumienie, a legendarne modele wzbudzają sentyment. Bądź z nami! Oddaj głos i zdecyduj, który model jest prawdziwym MotoAsem!

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy