Fiat Multipla 1998-2010

Tegoroczny MotoAs Interii jest wyjątkowy! Z okazji 20-lecia naszego portalu, organizujemy plebiscyt nie na samochód roku, ale na najważniejszy samochód minionych dwóch dekad. I po raz pierwszy w historii głosując w plebiscycie, możesz codziennie wygrać 20 000 złotych! Zostań tym, któremu Interia przekaże 20 000 zł! Oto jeden z dwudziestu kandydatów, na których głos mogą oddać nasi czytelnicy oraz wyjaśnienie, dlaczego jest on wart tego głosu.

Fiat Multipla
Fiat MultiplaInformacja prasowa (moto)

Tego wozu w naszym zestawieniu zabraknąć nie mogło. To pierwszy w historii motoryzacji "samochód mem", który - z perspektywy czasu - uznać można za... najdziwniejszą w świecie kampanię marketingu wirusowego. Czy się to auto podoba, czy też nie, trudno znaleźć osobę, która w życiu nie słyszałaby o Fiacie Multipla. Ba, samochód który na całym świecie stał się synonimem brzydoty, dziś uchodzi już za poszukiwanego youngtimera i ma spore szanse, by w najbliższym czasie stać się poważanym klasykiem! Czy to Samochód 20-lecia? Zdecyduj już teraz! Oddaj głos i daj sobie szanse na wygranie 20 tys zł. Głosuj!

Z dziennikarskiego obowiązku spieszymy przypomnieć, że pierwotna wersja wzorowana była na... delfinie. Stąd liczne obłości i dwubryłowa "ściśnięta gumką w pasie" sylwetka z charakterystycznym garbem.

MotoAs Interii 2020interiamateriały prasowe

Chociaż Multipla zasłynęła głównie dziwaczną stylistyką (auto sprawiało wrażenie, jakby na drogę wyjechał pojazd koncepcyjny) warto pamiętać, że samochód oferował szereg innowacyjnych rozwiązań. Jednym z nich był nietypowy układ wnętrza - sześcioro pasażerów podróżowało w dwóch rzędach siedzeń, ponieważ z przodu znalazło się miejsce dla trzech osób. Takie rozwiązanie wymagało nietypowego spojrzenia na przedział pasażerski. By wygospodarować jak najwięcej przestrzeni zastosowano niemalże pionowe drzwi i szereg rozwiązań zaczerpniętych ze świata dostawczaków. Te ostatnie to m.in. dźwignia hamulca ręcznego po lewej stronie fotela kierowcy czy - przeniesiony na deskę rozdzielczą - lewarek zmiany biegów.

Fiat MultiplaInformacja prasowa (moto)

Klientom oszczędzono za to kłopotów przy wyborze jednostek napędowych. Zasadniczo były dwie - benzynowa 1.6 l oraz diesel 1.9 JTD. Oba dostępne w kilku wariantach mocy. Dla osób, które wstydziły się korzystać z publicznych stacji benzynowych, Włosi stworzyli nawet odmianę 1.6 l Biopower napędzaną gazem ziemnym! Czy to zasługuje na miano MotoAsa? Jeżeli tak, to ZAGŁOSUJ i wygraj 20 000 złotych>>

Nowy Fiat Multipla

INTERIA.PL
INTERIA.PL
INTERIA.PL
INTERIA.PL
INTERIA.PL
INTERIA.PL
INTERIA.PL
INTERIA.PL
INTERIA.PL
INTERIA.PL
INTERIA.PL
INTERIA.PL

Sama jazda Multiplą to nietypowe doświadczenie. Ze względu na szerokość karoserii kierowca ma wrażenie prowadzenia autobusu, ale nastawy zawieszenia są typowo włoskie - czytaj - pozwalają na zaskakująco dynamiczne pokonywanie zakrętów! Klasyczny motoryzacyjny dysonans poznawczy...

PS. Wiedzieliście, że Multipla po liftingu produkowana była też w Chinach, a na lokalny rynek trafiło ponad 25 tys. sztuk?

------------------------------------------------

Samochód 20-lecia na 20-lecie Interii!

ZAGŁOSUJ i wygraj 20 000 złotych - kliknij.

Zapraszamy do udziału w 5. edycji plebiscytu MotoAs. Wyjątkowej, bo związanej z 20-leciem Interii. Z tej okazji przedstawiamy 20 modeli samochodów, które budzą emocje, zachwycają swoim wyglądem oraz osiągami. Imponujący rozwój technologii nierzadko wprawia w zdumienie, a legendarne modele wzbudzają sentyment. Bądź z nami! Oddaj głos i zdecyduj, który model jest prawdziwym MotoAsem!

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas