Honda Gold Wing 2025. Kultowy motocykl świętuje 50 lat i zaskakuje nowościami

Paula Lazarek

Honda Gold Wing to ikona turystyki, która już od pół wieku wyznacza standardy i zachwyca miłośników jednośladów. Z tej okazji Honda zaprezentowała odświeżoną gamę GL1800 Gold Wing oraz Gold Wing Tour. Sprawdziliśmy, co się zmieniło w nowej generacji pożądanego krążownika.

Honda GL1800 Gold Wing and Gold Wing Tour
Honda GL1800 Gold Wing and Gold Wing Tourmateriały prasowe

Rocznicowe edycje Honda Gold Wing

Flagowiec Hondy pojawi się w tym roku w dwóch wersjach - GL1800 Gold Wing oraz Gold Wing Tour w specjalnej edycji 50th Anniversary. Marka zadbała o nowe malowania zainspirowane historią modelu - Eternal Gold & Mahogany Brown Metallic oraz Bordeaux Red Metallic.

Honda GL1800 Gold Wing and Gold Wing Tour w jubileuszowej wersji. materiały prasowe

Wariant Gold Wing Tour otrzyma także nowy kolor Digital Silver Metallic. Na kierownicy oraz Smart Key pojawił się rocznicowy emblemat z głową lwa i skrzydłami orła. W limitowanej edycji na rynku europejskim dostępnych będzie 1833 egzemplarzy. Ten, kto zdecyduje się na zakup, otrzyma także kolekcjonerską miniaturkę.

Jubileuszowa Honda Gold Wing - ulepszona technologia

Rocznicowe modele otrzymają ulepszony system multimedialny z głośnikami o lepszej jakości dźwięku. Apple CarPlay oraz Android Auto będą w standardzie, a interfejs systemu entertainment zostanie usprawniony.

Producent podkreśla, że zostanie zastosowany dodatkowy czujnik O2, dzięki któremu sześciocylindrowy silnik o pojemności 1833 cm3 będzie spełniał normy Euro 5+.

Jak Honda Gold Wing stała się legendą?

Model Gold Wing rozpoczął swoją historię w 1975 roku. Wówczas na rynku pojawił się GL1000 z chłodzonym cieszą bokserem o pojemności 999 cm3. Był to pierwszy jednoślad, który pozwalał kierowcom na komfort dalekich podróży i sportowe osiągi.

W kolejnych latach Honda pracowała nad licznymi ulepszeniami. W 1980 roku powstała pierwsza wersja z fabrycznymi kuframi i owiewką. Kilka lat później zadebiutował sześciocylindrowy silnik. W 2006 roku Honda wprowadziła pierwszą w branży poduszkę w seryjnym motocyklu. A dwanaście lat później Gold Wing został zaprojektowany z automatyczną skrzynią DCT i wagę mniejszą o 48 kg.

Dla miłośników turystyki i klasyki, odświeżony model GL1800 Gold Wing Tour Anniversary z DCT na pokładzie i poduszką powietrzną będzie ciekawym smaczkiem. Wygląda na to, że Honda nie zamierza zwalniać i chce wprowadzić podróże na dwóch kołach na jeszcze wyższy poziom.

W tym odcinku m.in. zajmujemy się przeglądem najnowszych samochodowych premier oraz przyglądamy rynkowi motocykli na prawo jazdy kategorii B.INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?