Jazda na kolanie i ósemki - tak wygląda szkolenie policyjnych motocyklistów
Oprac.: Karol Biela
Awaryjne hamowanie, jazda na kolanie i ósemki - takie elementy jazdy służbowym jednośladem ćwiczyli na torze w Bednarach funkcjonariusze ze śląskiego garnizonu. Szkolenie policyjnych motocyklistów odbyło się na nowych BMW R 1250 RT.
Policjanci z Mikołowa, Gliwic oraz Katowic wzięli udział w kursie z kierowania motocyklem szosowym, który przeprowadzono w ośrodku doskonalenia jazdy w wielkopolskich Bednarach.
Szkolenie pod nazwą "Bezpieczniej na drogach - motocykle dla służby ruchu drogowego" zostało dofinansowane ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 i miało na celi zwiększenie umiejętności funkcjonariuszy drogówki, którzy pełnią w sezonie służbę na jednośladach.
W ramach zajęć praktycznych wykorzystane zostały nowoczesne motocykle marki BMW R 1250 RT, które wkrótce zasilą flotę śląskiego garnizonu - łącznie 478 takich nowych motocykli rozpocznie służbę w polskiej policji w ramach zeszłorocznego przetargu o wartości przeszło 60 mln złotych.
Jazda na kolanie i ósemki czy awaryjne hamowanie. Tak wygląda szkolenie policyjnych motocyklistów
Nowoczesne motocykle BMW R 1250 RT, które napędza 2-cylindrowy boxer o mocy 136 KM i maksymalnym momencie obrotowym dochodzącym do 143 Nm, zostały przystosowane do wymogów policjantów. Poza dwoma bocznymi kuframi na liście wyposażenia znajdziemy tam oczywiście systemy łączności oraz elektrycznie regulowaną twardość zawieszenia tylnego.
Takie maszyny już trafiły do funkcjonariuszy z Gliwic i Katowic a do komendy w Mikołowie zawitać powinny jeszcze w tym roku.
W ramach programu kursu w Bednarach policyjni motocykliści przeszli część teoretyczną i praktyczną. Wśród ćwiczeń z wykorzystaniem nowych BMW znalazły się próby jazdy sprawnościowej na czas a w tym jazda po tzw. ósemkach oraz ćwiczenia z awaryjnego hamowania połączonego z ominięciem przeszkody.
Do tego uczestnicy kursu kształtowali umiejętności z zachowania właściwej pozycji na motocyklu, prawidłowego utrzymania toru jazdy i wyczucia maszyny podczas szybkiego pokonywania zakrętów.
***