​Jak sprawdzić motocykl przed zakupem? Nie daj się oszukać

Michał Janiszyn

Michał Janiszyn

Zakup motocykla używanego powinien być poprzedzony dokładnymi oględzinami
Zakup motocykla używanego powinien być poprzedzony dokładnymi oględzinamiMichał JaniszynINTERIA.PL

Zasada ograniczonego zaufania do sprzedawcy i do siebie

Zobacz również:

    Dokumenty motoru muszą się zgadzać

    Jaki przebieg w motocyklu to dużo?

    Przebieg motocykla zwykle nie jest tak istotny jak jego stan techniczny
    Przebieg motocykla zwykle nie jest tak istotny jak jego stan technicznyMichał JaniszynINTERIA.PL

    Tabliczka znamionowa z numerem VIN to nie wszystko

    Kolory i owiewki - warto sprawdzić wersję rocznika

    Ogólny stan motocykla daje dużo informacji

    Stan zębatki i łańcucha, a także opon może wskazywać na to jak były właściciel dbał o motocykl
    Stan zębatki i łańcucha, a także opon może wskazywać na to jak były właściciel dbał o motocyklMichał JaniszynINTERIA.PL

    Spawana lub malowana rama motocykla? Czerwona kartka

    Niektóre motocykle po wypadkach mają zmienioną geometrię ramy - koło może opierać się o chłodnicę lub kolektory
    Niektóre motocykle po wypadkach mają zmienioną geometrię ramy - koło może opierać się o chłodnicę lub kolektoryMichał JaniszynINTERIA.PL

    Silnik prawdę ci powie

    Zobacz również:

      Stan silnika, ewentualne wycieki, czy ślady sylikonu sygnalizują, że silnik mógł być rozbierany i nie jest w najlepszym stanie
      Stan silnika, ewentualne wycieki, czy ślady sylikonu sygnalizują, że silnik mógł być rozbierany i nie jest w najlepszym stanieMichał JaniszynINTERIA.PL

      Części eksploatacyjne to powód do negocjacji ceny

      Zużyte tarcze lub klocki to kolejne wydatki na materiały eksploatacyjne
      Zużyte tarcze lub klocki to kolejne wydatki na materiały eksploatacyjneMichał JaniszynINTERIA.PL

      Jazda próbna motocyklem - bądź ostrożny

      Zobacz również:

        Nie śpiesz się, szukaj właściwego motoru

        Co sprawdzić w motocyklu przed zakupem - w telegraficznym skrócie

        • Zgodność dokumentów, zgodność wersji z rokiem modelowym
        • Stan ogólny motocykla: owiewki, lakier, ślady korozji, mocowania, śruby silnika, stan oleju, chłodnicy i kolektorów wydechowych
        • Stan ramy - szukaj potencjalnych uszkodzeń, śladów wywrotek, lakierowania czy powtórnego spawania
        • Stan silnika - rozruch na zimnym, dochodzące z silnika podejrzane metaliczne dźwięki, praca sprzęgła i skrzyni biegów, dym z układu wydechowego, wycieki i zapocenia. Ślady czerwonego sylikonu pomiędzy elementami powinny zapalić lampkę alarmową
        • Łożysko główki ramy, uszczelniacze zawieszeń i amortyzatory
        • Stan części eksploatacyjnych: opony, zestaw napędowy, klocki i tarcze
        • Jazda testowa - precyzja prowadzenia, praca skrzyni biegów i sprzęgła, hamulce, praca zawieszenia, ogólne wrażenia z jazdy
        Trzy nowe auta dostawcze z Polski. Moto flesz odc. 85INTERIA.PL