Honda Transalp nie zawiedzie na urlopie. Jest nudna i idealna

Michał Janiszyn

Michał Janiszyn

Honda Transalp XL700V to motocykl dla podróżników
Honda Transalp XL700V to motocykl dla podróżnikówmateriały prasowe

Honda Transalp - początki i historia

Honda Transalp XL700V - pokorny służący

V2 Transalpa to trwała i wytrzymała jednostka

Napęd łańcuchem to kwestia praktyki

Lewy Profil Hondy Transalp XL700V
Lewy Profil Hondy Transalp XL700Vmateriały prasowe

Prowadzenie i zawieszenia Transalpa

Honda Transalp 700 - wyposażenie

Honda Transalp - ceny

Honda Transalp XL700V prawy profil
Honda Transalp XL700V prawy profilmateriały prasowe

Werdykt: Honda Transalp XL700V

Zalety Honda Transalp XL700V:

  • Duża uniwersalność
  • Trwały i bezawaryjny silnik
  • Niezawodność
  • Wygodna pozycja za kierownicą
  • Dobra ochrona przed wiatrem
  • Wysoka jakość wykonania
  • Komfortowe zawieszenia
  • Umiarkowane spalanie

Wady Hondy Transalp XL700V:

  • Nudny silnik bez "charakteru"
  • Bardzo przeciętne osiągi
  • "kanapowy" charakter motocykla i takież prowadzenie
  • Pojawiająca się na szprychach kół korozja
  • Tendencja do pogarszania się właściwości zawieszenia
  • 5-biegowa skrzynia
  • Ubogie wyposażenie
  • Duża, jak na motocykl klasy 700 masa
  • Skuteczne, choć niewyrywające z butów hamulce

Honda XL700V Transalp - dane techniczne

Dane techniczne Honda XL700V Transalp (2009-2012)

Dane techniczne
Honda XL700V Transalp
Silnik i napęd
Pojemność skokowa
680.2 cm3
Typ silnika
czterosuwowy, chłodzony cieczą V2, cztery zawory na cylinder, SOHC
Moc maksymalna
59.13 KM (43.2 kW) przy 7750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
60.00 Nm przy 5500 obr/min
Stopień sprężania
10.0:1
Średnica cylindra x skok tłoka
81.0 x 66.0 mm
Zasilanie
Wtrysk paliwa
Skrzynia biegów
5-biegowa
Wtórne przeniesienie napędu
Łańcuch
WYMIARY I WAGI
Waga na sucho
218 kg
Wysokość siodła
841 mm
Wysokość
1305 mm
Długość
2250 mm
Szerokość
905 mm
Prześwit
177 mm
Rozstaw osi
1515 mm
Podwozie
Rama
z aluminium
Zawieszenie przód:
Widelec teleskopowy o śr. 41 mm skok 177 mm
Zawieszenie tył:
amortyzator centralny mocowany do wahacza systemem dźwigni, skok 173 mm
Opony:
przednia 100/90-R19, tylna 130/80-R17
Hamulce:
przedni dwie tarcze o śr. 256 mm zaciski dwutłoczkowe, tylni: jedna tarcza o śr. 240 mm zacisk jednotłoczkowy
Pojemność zbiornika paliwa
17.5 l
Nowe BMW 5 i Aston Martin. Moto Flesz - odc. 92