Daytona 600
Zmiany przeprowadzone w nowej sześćsetce Triumpha (Daytona) nie można nazwać face-liftingiem. To zupełnie nowy motocykl. Zaprojektowany został od podstaw po to, żeby dotrzymać kroku, a nawet pokonać japońskich konkurentów... Pod groźną stylizacją owiewek kryje się zupełnie nowy silnik wyposażony we wtrysk paliwa. Moc wynosi teraz 112 KM (przy 12 750 obr/min), co przy masie 165 kg na sucho zapowiada doskonałe osiągi.
Stylizacja to główny atut nowej Daytony. Ostrokątny przód ma idealnie dopasowaną owiewkę, która doskonale chroni przed wiatrem, a całość emanuje agresywnością aż do rozdzielonych tylnych świateł. Zawieszenie nowego modelu także przeszło zmiany. Przednie teleskopy są w pełni regulowane (tylny amortyzator również), a do ich budowy nie oszczędzano aluminium.
Przednie hamulce poprawiono zmniejszając jednocześnie średnice tarcz z 310 do 308 mm, a 4-tłoczkowe zaciski dostarcza firma Brembo. Triumph Daytona 600 standardowo wyposażony jest w opony Pirelli Diablo 120/70-ZR 17 (przód) i 180/55-ZR17, które zapewniają doskonałą przyczepność. Nowa Daytona dostępna jest w trzech kolorach: srebrnym, czerwonym i żółtym.
Grzegorz Kaczor