30 lat Gold Winga

W październiku 1974 roku Honda zaprezentowała nowy motocykl - GL1000 Gold Wing. Pojazd posiadał chłodzony cieczą czterocylindrowy silnik o pojemności 999 ccm. Jednoślad ten należał wówczas do czołówki sportowych motocykli.

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

Od wejścia Hondy Gold Wing na rynek minęło już 30 lat. Przez ten czas pojazd mocno się zmienił. W 1980 roku pojemności silnika wzrosła do 1085 ccm, a oznaczenie zmieniono na GL1100. Motocykl otrzymał dodatkowe pojemniki na bagaż, co zwiększyło jego właściwości turystyczne.

W 1984 roku zaprezentowano Hondę GL1200 z silnikiem o pojemności 1182 ccm. Na pokładzie jednośladu znalazł się radiomagnetofon stereo z głośnikami, zastosowano również pneumatyczne zawieszenie.

Cztery lata później Gold Wing znów urósł. Tym razem dodano dwa cylindry, a pojemność sześciocylindrowej jednostki wzrosła do 1520 ccm. GL1500 otrzymał również skrzynię z biegiem wstecznym, tempomat oraz interkom do komunikacji między kierowcą i pasażerem.

W następnych latach dokonywano niewielkich ewolucyjnych zmian. Dopiero w 2001 roku pojawił się nowy model - GL1800 Gold Wing. Ten zupełnie nowy pojazd jest napędzany sześciocylindrowym silnikiem o pojemności 1832 ccm. W opcji zamówić można odtwarzać CD oraz ABS, na szeroką skalę zastosowano metale lekkie, by obniżyć masę. Model ten produkowany jest do dzisiaj.

Z okazji trzydziestej rocznicy wejścia na rynek Gold Winga Honda przygotowała limitowaną, jubileuszową edycję.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas